Кинеските производители го запираат производството и се свртуваат кон нови пазари бидејќи се чувствува негативното влијание на американските царини, а тоа влијае и на работните места.

„Знам за неколку фабрики кои им кажаа на половина од своите вработени да си одат дома неколку недели и го запреа поголемиот дел од производството“, рече Камерон Џонсон, виш партнер во консултантската компанија „Тајдалвејв Солушнс“ со седиште во Шангај. Тој рече дека фабриките што произведуваат играчки, спортска опрема и стока од типот на продавници со еден долар се најтешко погодени во моментов.

„Иако сè уште не е во голем обем, се случува во клучните извозни центри Јиву и Донгуан и постојат загрижености дека ќе расте“, рече Џонсон. „Постои надеж дека царините ќе бидат намалени за да можат да продолжат нарачките, но во меѓувреме компаниите отпуштаат работници и го запираат производството.“

Според проценките на „Голдман Сакс“, околу 10 до 20 милиони работници во Кина се вклучени во извозни операции насочени кон САД. Официјалниот број на работници во кинеските градови минатата година изнесуваше 473,45 милиони.

Во серија брзи најави овој месец, САД додадоа повеќе од 100% царини за кинески стоки, поттикнувајќи ја Кина да возврати. Додека американскиот претседател Доналд Трамп во четвртокот тврдеше дека трговските преговори со Пекинг се во тек, кинеската страна негираше дека се во тек какви било преговори.

Влијанието на неодамнешното удвојување на тарифите е „многу поголемо“ од влијанието на пандемијата Ковид-19, рече Еш Монга, основач и извршен директор на „Имекс Сорсинг Сервисиз“ со седиште во Гуангжу, фирма за управување со синџирот на снабдување. Тој истакна дека за малите бизниси со само неколку милиони долари ресурси, ненадејното зголемување на царините би можело да биде неподносливо и да доведе до банкрот.

Тој рече дека има толку голема побарувачка од купувачите и другите увозници на кинески производи што во петок ќе лансира нова веб-страница „Помош за тарифи“ за да им помогне на малите бизниси да најдат добавувачи надвор од Кина.

Прекините во работењето ги принудуваат кинеските извозници да испробаат нови стратегии за продажба.

„Сите наши нарачки од САД се откажани“, рече Ли Јан, менаџер на фабриката и директор на брендот Вудсвул, на мандарински јазик, преведен од CNBC. Повеќе од половина од производството порано одеше во САД, а дел од капацитетот ќе биде неактивен два до три месеци додека компанијата не може да изгради нови пазари, рече Ли. Тој истакна дека компанијата продава на клиенти во Европа, Австралија и САД повеќе од 20 години.

Настојувањето за пренос во живо е дел од напорите на големите кинески технолошки компании, по налог на Пекинг, да им помогнат на извозниците да ги пренасочат своите стоки кон домашниот пазар.

„Вудсвул“ ги продава своите производи преку интернет преку „Баиду“, чија апликација за пребарување вклучува и платформа за е-трговија со пренос во живо. Ли рече дека ја одбрал опцијата за виртуелно емитување во живо на компанијата бидејќи тоа му овозможило да го започне бизнисот во рок од две недели, без да мора да троши време и пари за обнова на студио и ангажирање тим.