Во мај 2025 година, кинеските власти воведоа нови ограничувања за користењето на вештачка интелигенција (ВИ) од страна на учениците, со цел да се заштитат младите од потенцијални ризици поврзани со технологијата. Овие мерки се дел од поширока стратегија за регулирање на дигиталната средина и заштита на малолетниците од прекумерна изложеност на интернет и технологија.
Клучни ограничувања
-
Време на користење: Децата под 8 години се ограничени на 8 минути дневно користење на мобилни уреди, додека оние на возраст од 16 до 18 години имаат дозволено до 2 часа дневно. Дополнително, постои целосна забрана за користење на интернет од 22:00 до 06:00 часот за сите малолетници.
-
Родителска контрола: Родителите имаат можност да ги прилагодат овие ограничувања преку специјализирани апликации, но платформите се обврзани да ги имплементираат стандардните ограничувања доколку не се направат посебни прилагодувања.
Причини за воведување на мерките
Главната цел на овие ограничувања е да се спречи прекумерната зависност од технологијата кај младите и да се заштити нивното ментално здравје. Властите изразија загриженост за потенцијалните негативни ефекти од прекумерната употреба на ВИ апликации, особено во образовниот процес.
Контекст на кинеската политика за ВИ
Кина активно инвестира во развојот на ВИ технологии и нивна интеграција во различни сектори, вклучително и образованието. Во Пекинг, на пример, ВИ образованието стана задолжително за учениците, со цел да се поттикне дигиталната писменост и иновациите. Сепак, паралелно со овие напори, властите воведуваат и строги регулативи за да се осигура безбедна и етичка употреба на технологијата, особено кај младите.
Реакции и перспективи
Овие мерки предизвикаа различни реакции во јавноста. Некои ги поздравуваат како неопходни за заштита на децата, додека други ги сметаат за претерани и ограничувачки. Сепак, тие се дел од пошироката стратегија на Кина за балансирање помеѓу технолошкиот напредок и социјалната одговорност.
Во иднина, се очекува Кина да продолжи со развојот на ВИ технологиите, но со зголемено внимание на етичките и социјалните аспекти, особено во контекст на образованието и младите генерации.