Индонезиската даночна управа работи на нова регулатива која ќе бара од е-комерц платформите да задржуваат и уплаќаат данок од 0,5 % од приходите на мали и средни продавачи – мерка која треба да ја сокрие „сива економија“ и да донесе подигање на фискалниот приходи.

Идејата е едноставна: платформите како TikTok Shop, Tokopedia, Shopee, Lazada, Blibli и Bukalapak ќе бидат одговорни за прибирањето на овој данок и проследувањето до државата. Иницијативата особено е наменета за продавачи со годишен промет меѓу 500 милиони и 4,8 милијарди индонезиски рупии – кои моментално не плаќаат поради сложената процедура.

Според извори, регулативата може да стапи на сила веќе во јули 2025 година, иако не е дефиниран точен датум. Иако многу платформи ја поддржуваат идејата за регулација, се жалат на кратките рокови и техничките предизвици поврзани со воведувањето . idEA, здружението на е-комерц во Индонезија, предупредува дека милиони продавачи ќе бидат погодени и бара внимателно планирање.

Целта на оваа мерка е двојна: да се обезбеди фер натпревар меѓу онлајн и офлајн трговците и да се зголемат државните приходи, кои годинава паднаа за 11,4 % (на 995,3 трилиони рупии) поради слабите цени на комодитетите, забавениот раст и проблемите во системот за пријавување даноци.

Во моментот, е-комерц секторот вреди околу 65 милијарди долари (GMV за 2024), а се очекува до 2030 година да го надмине прагот од 150 милијарди долари .

Со новата регулатива, Индонезија ја зајакнува државната контрола и го стимулира интегрирањето на онлајн трговците во формалниот даночен систем. Проблемот не е само во приходите, туку и во правичноста: онлајн продавачите сега се обврзани на исто ниво како физичките продавници. Следниот месец ќе биде клучен – дали платформите ќе успеат технички да го имплементираат сето ова и да спречат исфрлање на продавачи од пазарот.