Европската автомобилска индустрија се соочува со сериозна криза. Концернот „Стелантис“, кој обединува марки како „Пежо“, „Ситроен“, „Опел“, „Џип“ и „Фиат“, најави привремено затворање на производството во неколку европски фабрики, вклучувајќи ги Франција, Италија, Германија, Шпанија и Полска. Најдолг прекин е планиран во Поаси, Франција, од 13 до 31 октомври, додека во Полска дел од работниците се испратени на принуден одмор.
Во исто време, германскиот гигант „Бош“ најави отпуштање на приближно 13.000 работници во различни сектори, од администрација до производство, поради намалена побарувачка и потребата од „хармонизирање на организациската структура“.
Ова се случува во време кога европските производители на автомобили и добавувачи на делови ја губат конкурентноста во однос на кинеските компании како BYD, Chery и MG. Производството во Европа е 15-35% поскапо од најпрофитабилните локации, а уделот на електрични возила склопени во ЕУ паѓа на 70%. Ако трендот продолжи, се проценува дека 300.000 до 350.000 работни места во секторот за автоделови се во опасност.
Според експертите, решението лежи во долгорочна индустриска стратегија која ќе ја намали структурната цена, ќе инвестира во нови технологии како батерии и софтвер, ќе стимулира локално производство и ќе воведе субвенции и поддршка за компаниите, слично како кинескиот модел.
Заклучокот е јасен: ако Европа не ја зајакне конкурентноста и не го заштити домашното производство, последиците за автомобилската индустрија и работните места ќе бидат катастрофални.