Големите трговци традиционално трошат милиони за да привлечат внимание за време на празничната сезона. Сега се обидуваат да бидат забележани од нешто ново – AI агенти.

Поголемиот дел од прогнозираниот празничен онлајн промет од 253 милијарди долари оваа сезона ќе се случува преку посети на веб-страници или стандардни пребарувања кои ги фаворизираат компаниите што плаќаат многу за реклами на пребарувачи.

Но, чатботи како ChatGPT од OpenAI или Gemini од Google стануваат дел од процесот, нудејќи опис на производи, споредби на цени или дури можност за купување директно во рамките на моделите, бидејќи американските потрошувачи сè почесто користат AI за совети за празнични подароци.

Brian Stempeck, извршен директор на платформата Evertune.ai, вели дека брендовите кои порано објавувале 3–4 блогови месечно, сега се обидуваат да објават 100–200 за подобра видливост во AI моделите. Услугата чини околу 3.000 долари месечно.

Традиционално, рекламите се темелеа на поими што луѓето ги пребарувале на Google и Meta. Но, бидејќи нема опција за директно рекламирање во големите AI системи, компаниите пробуваат нови стратегии – почести блог објави, промоција на Reddit и други платформи.

Големите трговци создаваат веб-страници кои не се наменети за луѓе, туку само за AI “scrapers” – алатки што собираат податоци и ги доставуваат до ChatGPT, Gemini и слични системи за да можат да им препорачуваат производи на корисниците.

Мало учество, но поголема намера за купување

AI сообраќајот кон онлајн трговците е сè уште многу мал. Препораките од ChatGPT кон Amazon, Walmart и eBay во октомври сочинувале помалку од 1% од нивниот вкупен сообраќај. Но компаниите забележуваат дека купувачите кои доаѓаат преку AI имаат поголема намера да купат.

Некои брендови, како Brooklinen, плаќаат на инфлуенсери за да зборуваат за нивните производи, бидејќи AI скреперите собираат текст, тон и податоци од тие видеа и објави. Brooklinen дури ги номинира своите производи за награди за да ја зголеми шансата да се појават во AI препораки.

Компанијата R+Co купува реклами на Amazon Alexa врз основа на прашањата што корисниците ги поставуваат на нивниот AI агент Rufus.

Google неодамна воведе AI функции кои им помагаат на купувачите да следат цени и да купуваат производи – но тоа функционира само ако трговците доставуваат правилни податоци или ако нивните производи лесно се препознаваат од AI.

ChatGPT пушти нови опции за споредба на производи и “lookalikes” – барање на слични артикли.

Amazon изјави дека корисниците кои го користат Rufus имаат 60% поголема веројатност да купат производ. Walmart и Target исто така најавија сопствени апликации за купување преку чатботи.