Американски банки, вклучувајќи ги JPMorgan Chase и Wells Fargo, изјавија дека вештачката интелигенција ќе ја зголеми продуктивноста во нивните компании и веројатно ќе предизвика загуба на работни места.
Маријан Лејк, шефица на секторот за потрошувачко и заедничко банкарство во JPMorgan Chase, на конференцијата за финансиски услуги на Goldman Sachs рече дека банката ја удвоила продуктивноста на 6% со помош на AI, во споредба со претходните 3% без него.
Лејк рече дека се очекува продуктивноста на оперативните специјалисти да порасне за 40% до 50%. Поголемата продуктивност значи помало влијание врз вкупниот број работни места, рече таа.
AI претставува најголем технолошки преврат за светската економија од појавата на интернетот.
Тој донесе трилиони долари инвестиции и огромни добивки на берзата, но исто така и недостаток на мемориски чипови, засилен регулаторен надзор и растечка анксиозност околу заменувањето на човечки работни места.
Извршниот директор на Wells Fargo, Чарли Шарф, рече дека банката не го намалила бројот на вработени, но додаде: „Многу повеќе работи завршуваме“ благодарение на AI.
„Постојат и други области каде што ќе можеме да видиме како да направиме повеќе со помалку луѓе,“ рече тој. „Тоа нема целосно да ги замени човечките суштества, но создава можност да се прават работи значително поинаку.“
Извршниот директор на PNC Financial, Бил Демчак, рече дека бројот на вработени во банката е ист како пред 10 години, иако банката денес е трипати поголема – што го припишува на автоматизацијата и оптимизацијата на филијалите.
„Знаете, големиот ‘баз’ моментално е дека ова ќе продолжи затоа што AI ќе го води процесот. Но ние сме на пат на автоматизација со години, и AI многу веројатно ќе биде забрзувач,“ рече тој. „Тоа дефинитивно ќе биде забрзувач во бројот на технички вработени.“
Идниот CFO на Citigroup, Гонзало Лучети, рече дека банката забележала 9% зголемување на продуктивноста на полето на кодирање.
„Не само што можеме да го зголемиме уделот на самопослужување, што веќе го гледаме со Gen AI, туку исто така можеме во реално време да им помагаме на повиците што завршуваат кај човек и да ги направиме повисоко продуктивни,“ рече Лучети, мислејќи на одделот за лични банкарски услуги на САД.
Во октомври, Goldman Sachs ги информираше вработените за можни отпуштања и забавување на вработувањето до крајот на годината, според внатрешна меморандума видена од Ројтерс, бидејќи Wall Street гигантот сака да ја користи AI за зголемување на продуктивноста.
Во меморандумот, наречен „OneGS 3.0“, беше наведено дека некои од приоритетите на AI иницијативата се продажбата, вклучувањето на клиенти, како и критични области како кредитирање, регулаторно известување и управување со добавувачи.
Bank of America планира да потроши милијарди долари на технологии како вештачка интелигенција за да ја зголеми продуктивноста на банкарите и да донесе поголеми приходи, изјави нејзиниот главен технолошки и информатички директор за Ројтерс минатиот месец.