Европската комисија размислува за воведување на такса од две евра по пакет за пратки надвор од ЕУ купени преку онлајн платформи како што се кинеските „Шеин“ и „Тему“, изјави комесарот за трговија и економска безбедност Марош Шефчовиќ.
Како што објави RTVE, станува збор за таканаречената управувачка такса, која би ги покривала трошоците за обработка на голем број мали пакети што влегуваат во ЕУ, а не за нов данок, прецизираше Шефчовиќ за време на дискусијата во Комитетот за внатрешен пазар на Европскиот парламент.
Според написите, комесарот за трговија, Марош Шефчовиќ, пред Европскиот парламент претставил дека предложил надомест за ракување со пратки за „справување со предизвиците што ги претставуваат 4,6 милијарди пратки доставени директно до адресите на граѓаните годишно“. Според нацрт-предлогот на Европската комисија, според „Фајненшл тајмс“, за директна продажба до крајните корисници ќе се применува такса од 2 евра, додека за пакетите што пристигнуваат во магацините ќе биде 0,50 евра.
Дел од приходите од таксата ќе се користат за покривање на трошоците за дополнителни царински проверки, додека остатокот ќе оди директно во буџетот на ЕУ. Повеќе од 90 проценти од пратките доаѓаат од Кина.
Овој потег следи по сличен потег на САД, кои одлучија да го укинат својот режим „de minimis“ кој ги ослободуваше пратките во вредност помала од 800 долари од царина и документација.
Во Брисел, Шефчовиќ им рече на пратениците дека „огромниот бран пакети претставува сосема нов предизвик, во однос на контролата, безбедноста и обезбедувањето усогласеност со стандардите“. На пазарот на ЕУ е забележано зголемување на бројот на опасни и несоодветни производи, а трговците во Унијата сè повеќе се жалат на нелојална конкуренција.
Шефчовиќ нагласи дека овие пратки создаваат „огромен товар“ за царинските службеници. „Не би ја сметал оваа такса како данок, туку едноставно како надомест на трошоци што платформите треба да ги платат“, додаде тој.
Според податоците собрани од „Фајненшл тајмс“, само Холандија и Белгија, како главни логистички центри на ЕУ, минатата година примиле повеќе од една милијарда пакети.
Ана Кавацини, пратеничка од германските Зелени и претседателка на парламентарниот комитет за внатрешен пазар, го поддржа планот. „Важно е да се воспостави контрола. Ова ќе ги охрабри продавачите повторно да се обратат во магацините, како што правеа претходно. На царината многу им е полесно да проверуваат примероци од поголема пратка отколку од поединечни артикли“, изјави таа за FT.
Тему и Шеин сè уште не ги коментираа овие најави.
Се очекува земјите-членки да го вклучат овој надоместок во поширок пакет реформи на царинските правила, што вклучува построги контроли и подобра координација во рамките на единствениот пазар. Како дел од реформата, ЕУ планира да го укине сопственото ослободување „de minimis“ за пратки помали од 150 евра. Ова би ги принудило платформите да се регистрираат за ДДВ, со што за прв пат ќе преземат одговорност за квалитетот на стоките како увозници.
Предлогот беше презентиран на Комисијата минатата недела од страна на комесарот за буџет Пјотр Серафин, како една од опциите за зголемување на приходите на буџетот на ЕУ.