Новите царини воведени од администрацијата на претседателот Доналд Трамп во 2025 година значително влијаат врз деловното патување, предизвикувајќи намалена побарувачка и финансиски загуби за туристичките компании. Сепак, некои експерти сметаат дека оваа ситуација може да донесе и позитивни ефекти на долг рок.

✈️ Намалување на деловното патување

Компаниите за деловно патување, како што е Corporate Travel Management (CTM), пријавија значителни загуби поради економската неизвесност предизвикана од новите царини. CTM забележа пад на приходите за 4% под очекувањата, што се припишува на намалена активност на клиентите во Северна Америка и Азија. Слично, компанијата Flight Centre предупреди на потенцијална загуба од 105 милиони долари поради намалена побарувачка за патувања во САД .

🛫 Авиокомпаниите ги повлекуваат финансиските прогнози

Големите авиокомпании, вклучувајќи ги American Airlines, Delta и JetBlue, ги повлекоа своите финансиски прогнози за 2025 година, наведувајќи ја економската неизвесност и намалената побарувачка за патувања како главни причини. American Airlines забележа остар пад на домашните патувања за одмор од февруари, додека Delta откажа планови за проширување на капацитетите поради застој во растот .

🌍 Намалување на меѓународниот туризам

Туристичката индустрија во САД, вредна 2,36 трилиони долари, се соочува со значителен пад на меѓународните посети. Во март 2025 година, бројот на странски посетители се намали за 11,6% во споредба со претходната година, со значителен пад на посетителите од Кина. Овој тренд, наречен „Трампов пад“, се припишува на трговските конфликти и намалената глобална доверба .

📈 Потенцијални позитивни ефекти

И покрај тековните предизвици, некои експерти сметаат дека ситуацијата може да доведе до позитивни промени на долг рок. Компаниите можат да ги оптимизираат своите патувања, да инвестираат во виртуелни алатки за комуникација и да развијат поефикасни стратегии за деловно патување. Дополнително, откако ќе се стабилизираат трговските односи, можно е да се забележи брзо закрепнување на побарувачката за патувања.

🔍 Заклучок

Царините воведени во 2025 година имаат значително влијание врз деловното патување и туристичката индустрија во САД. Додека тековната ситуација претставува предизвик, постои потенцијал за адаптација и иновации кои можат да донесат долгорочни придобивки за индустријата.