Современите извршни директори ја менуваат својата стратегија: веќе не се водат само од традиционалното „да победиш над конкуренцијата“, туку се фокусираат на долгорочен развој, колаборација и отпорност, сведочат последните трендови и студии.
Во изминативе години, по глобалните кризи и економски потреси, многу компании се движат од стратегија која претпочита краткорочно профитирање и одбивање на ризик, кон нова парадигма: сега важат agilност (спремност за промена), иновативност и способност да се вратат после неуспех. Лидерите сè повеќе прифаќаат дека грешките се неизбежни, и учат од нив – за да се создадат витални, адаптивни организации.
Истражување објавено од McKinsey покажува дека многу извршни директори дел од времето посветуваат на краткорочни цели, додека малку се фокусираат на долгорочно планирање и раст. Стравот од нестабилноста, стегнатите регулативни рамки и притисокот од акционери придонесоа за ова губење на креативниот талент и визионерскиот дух.
Меѓутоа, успешни компании – како Airbnb и Microsoft – ја применуваат стратегијата „infinite mindset“ (несконечна игра): тие ја гледаат својата мисија како трајна, а не како еднаш-доколку-победиш цел. Овој стил го пропишува Simon Sinek, а укажува на важноста од организациска виталност и конструктивни цели наместо само трка за најскапа акција.
Што од ова е применливо за македонските компании?
-
За CEO и менаџерите, ова значи преиспитување на стратегијата: менаџментот ориентиран кон цели, а не профит.
-
Бизнис-моделите треба да се адаптираат, преку нагласок на иновација, дигитализација и градење на доверба со вработените, инвеститорите и клиентите.
-
Одговорните одлуки, со јасни ESG цели, се повеќе стануваат основа за долгорочен развој и доверба, а не само побарувачка од пазари.
Во епоха кога остварувањето на долгорочен успех бара структура и емоционална интелигенција, новиот CEO-подел што ја прифаќа „бесконечната игра“ е вистинскиот избор.