Возрасните од Генерација Z во САД – оние кои во моментов се во доцните тинејџерски години или во дваесеттите – стануваат сè повнимателни со трошењето на состаноци поради повисоките трошоци за живот, покажа анкета на Bank of America објавена во средата.

Според анкетата спроведена меѓу повеќе од 900 лица на возраст од 18 до 28 години, над 50% не трошат никакви пари на состаноци. Меѓу оние што трошат, 25% од мажите и 30% од жените издвојуваат помалку од 100 долари месечно.

Испитаниците истакнале и дека им е важно нивните романтични партнери да бидат финансиски одговорни.

„Генерацијата Z открива дека возрасниот живот доаѓа со повисока цена и тие го чувствуваат товарот на трошоците за живот,“ рече Холи О’Нил, претседателка на секторот за потрошувачко и мало банкарство во BofA. „Тие поретко излегуваат да јадат, купуваат во попристапни маркети и поставуваат буџети.“

Над половина од анкетираните рекле дека повеќе заштедуваат, додека 24% отплаќаат долгови за да ја подобрат својата финансиска состојба.

Растечките цени на разни производи – од кафе до аудио-опрема и мебел – ја зголемија инфлацијата во јуни, што економистите го сметаат како доказ дека зголемените увозни тарифи на администрацијата на Трамп се префрлаат врз потрошувачите.

Повеќе од половина од анкетираните изјавиле дека не заработуваат доволно за животот што го посакуваат, а 55% рекле дека немаат доволно заштеди за итни случаи за покривање трошоци за три месеци.

Сепак, процентот на припадници на Генерација Z кои добиваат финансиска поддршка од родители или семејство паднал на 39%, од 46% минатата година. Тие добиваат и помали износи – 22% примаат 1.000 долари или повеќе месечно, наспроти 32% лани, додека над половина примаат помалку од 500 долари месечно, во споредба со 44% пред една година.

„Тие ги предизвикуваат некои од стереотипите за младите и парите,“ додаде О’Нил. „И покрај економските бариери и високите секојдневни трошоци, тие вложуваат напори да станат финансиски независни.“