Според истражување на KPMG спроведено во март 2025 година, речиси половина од извршните директори во банкарскиот сектор очекуваат дека генеративната вештачка интелигенција (GenAI) ќе може да преземе меѓу 21% и 40% од дневните задачи на нивните тимови до крајот на годината. Покрај тоа, 60% од испитаниците ја наведуваат GenAI како врвен приоритет за инвестиции оваа година, додека 57% ја сметаат за клучен дел од долгорочната стратегија за иновации и релевантност на пазарот.
Околу половина од анкетираните извршни директори изјавиле дека нивните банки активно тестираат примена на GenAI во откривање на измами и финансиско предвидување; 34% го прават истото во областа на сајбербезбедноста. Примената на GenAI во откривање на измами и сајбербезбедност е најчесто во фаза на доказ за концепт (по 45%), следени од финансиско предвидување (20%).
Банките исто така размислуваат за користење на GenAI за подобро информирање на нивните продажни тимови, зајакнување на аналитиката, подобрување на развојот на производи и персонализација на искуството на клиентите.
Иако примената на GenAI сè уште е во рана фаза, се очекува значителен напредок во текот на следната година. До крајот на годината, околу три четвртини од анкетираните извршни директори очекуваат GenAI да може да преземе меѓу 6% и 40% од дневните задачи на нивните тимови.
Новите можности на генеративната вештачка интелигенција се развиваат со невидена брзина, што ги поттикнува банките да се свртат кон надворешни добавувачи за одредени примени. На пример, компаниите како Alphasense им помагаат на банките да оптимизираат процеси на проверка и идентификување на потенцијални можности, што може да биде извор на приходи, а не само зголемување на ефикасноста.
Банките се соочуваат со огромен обем на информации, а многу од нив се обидуваат да ги нормализираат долготрајните работни часови на помладите банкарски службеници. Обезбедувањето алатки кои овозможуваат побрзо и поквалитетно извршување на задачите претставува значителна додадена вредност.
Ако банките не усвојат нови технологии, ризикуваат да заостанат зад финтек конкурентите, кои обично се поагилни. Повеќе од половина од анкетираните извршни директори изјавиле дека финтек ривалите ги поттикнуваат да ги еволуираат своите понуди. Сепак, иако банките се желни да се движат брзо, тие мора да ги воведат соодветните контроли.
Како што банките интегрираат GenAI во своите функции за сајбербезбедност, откривање на измами и финансиско предвидување, обезбедувањето дека вработените знаат како најдобро да ги користат алатките базирани на GenAI станува клучно за осигурување на поврат на инвестицијата. Обуката на вработените за користење на нови алатки или софтвер е важен елемент за добивање на бенефити од технологијата, како и за осигурување дека вработените ги надградуваат своите вештини.
Многу банки, особено поголемите, веќе инвестираат во такви обуки додека имплементираат различни алатки базирани на вештачка интелигенција, но тоа е нешто што банките од сите големини треба да го приоретизираат, бидејќи очекувањата на клиентите се развиваат, а помалите банки се стремат да останат конкурентни.