Иднината на моторите со внатрешно согорување е сè уште под знак прашалник. Иако забраната за регистрација на нови бензински и дизел возила од 2035 година е донесена на ниво на ЕУ, германската влада сега планира да се заложи за значителни прилагодувања во Брисел.
Одлуката за забрана е донесена како дел од Регулативата на ЕУ за граничните вредности на емисиите на CO₂ и Германија не може самостојно да ја промени. Сепак, планот е автомобилите со хибриден погон или оние со продолжувач на опсегот да може да се регистрираат дури и по 2035 година.
Ова се возила кои главно работат на електрична енергија, но имаат и мал мотор со внатрешно согорување како помошен генератор. Чисто бензинските и дизел моторите сè уште би биле опфатени со забраната, пишува најтиражното автомобилско списание во Германија, Auto Bild.
Мислењата во германската влада се поделени. Канцеларот Фридрих Мерц инсистира дека не треба да има „остро намалување во 2035 година“, додека многу социјалдемократи се противат на олеснувањето и сакаат да се држат до оригиналниот план. Предупредувања доаѓаат и од автомобилската индустрија. Шефот на Volkswagen, Оливер Блуме, бара повеќе време за премин кон е-мобилност, тврдејќи дека претходните прогнози биле премногу оптимистички.
Одлуката паѓа во Брисел
Колку Германија ќе биде успешна со својот предлог ќе се одлучи на европско ниво. Европската комисија моментално испитува дали и до кој степен ќе ги прилагоди граничните вредности за возните паркови, а дискусијата за ова би можела да започне веќе оваа година. Тогаш ќе биде јасно дали германскиот пристап ќе стане европски компромис.
Се поставува прашањето: дали забраната за мотори со внатрешно согорување што дозволува исклучоци е сè уште вистинска забрана? Во суштина, не би била, бидејќи би се однесувала само на мотори без никаква електрична помош. Останува да се види што ќе остане од терминот „забрана“ по евентуалното олеснување. Во превод, благите хибриди стануваат реалност и фокус на сите производители.