Големите меѓународни компании сè потешко се справуваат со новата економска реалност во Кина, каде што домашните брендови ја заземаат водечката улога, додека слабата потрошувачка и трговската војна со САД ја поткопуваат довербата на инвеститорите.
Од автомобилскиот гигант BMW, преку Uniqlo и IKEA, па сè до компании во луксузниот и технолошкиот сектор – многу корпорации ја ревидираат својата стратегија во Кина, прифаќајќи дека пазарот влегол во нова фаза на „нормализација“ по децении експлозивен раст.
Економска неизвесност и ценовни војни
Кинеската економија се соочува со слаба потрошувачка, растечки национализам и ценовни притисоци, што дополнително ги оптоварува странските компании.
„Мораме да бидеме поефикасни и поприлагодени на локалниот пазар – потрошувачката доверба во Кина останува предизвик,“ изјави Џон Абрахамсон Ринг, извршен директор на Inter IKEA.
Ценовните војни особено ги погодија странските производители на автомобили, кои се борат да се натпреваруваат со брзорастечките кинески брендови како BYD и Nio.
Промена во трендовите
Во последните месеци, многу мултинационални компании објавија пониски прогнози за профит или целосно се воздржаа од давање прогнози за кинескиот пазар. Дел од нив ја пренасочуваат стратегијата кон поевтини производи и локализирани понуди за да останат конкурентни.
Истовремено, трговската војна меѓу САД и Кина создава дополнителна неизвесност — новите тарифи го зголемуваат притисокот врз увозниците и производителите што се потпираат на синџирите на снабдување од Кина.
Кинескиот пазар, кој некогаш беше мотор на растот за глобалните компании, сега станува предизвик со нови правила на игра. Домашните брендови ги користат предностите на локалната продукција и државната поддршка, додека странските корпорации се соочуваат со пад на довербата, зголемени трошоци и политички ризици.