Германскиот производител на автомобили Мерцедес-Бенц тивко спроведува една од најголемите програми за доброволно отпуштање во автомобилската индустрија во последните години. Според весникот Ханделсблат, околу 4.000 работници ја напуштиле компанијата досега, прифаќајќи отпремнина – значително повеќе отколку што очекуваше менаџментот.

Програмата е дел од поширок план за штедење во кој генералниот директор Ола Келенијус сака да ги намали трошоците за пет милијарди евра до 2027 година, од кои околу една милијарда е планирано да се заштедат со намалување на трошоците за работна сила.

Мерките се насочени кон таканаречените индиректни вработени – односно сите што не работат директно во производството, како што се административниот персонал, инженерите или ИТ специјалистите. Поради договорот за отпуштање од работа во Германија кој важи до крајот на 2034 година, Мерцедес е принуден да понуди дарежливи пакети за отпремнина за да ги поттикне доброволните заминувања, пишува Блиц.

Според информации од внатрешни извори, дури 40.000 вработени ја прифатиле понудата. Таканаречениот „турбо бонус“ за оние кои донеле брза одлука бил особено привлечен – долгорочните вработени можеле да добијат шестцифрени суми. На пример, 55-годишен лидер на тим со плата од 9.000 евра можел да смета на пакет за отпремнина од околу половина милион евра, објавува Ханделсблат.

Бран отпуштања низ целата автомобилска индустрија
Мерцедес не е исклучок. Германската автомобилска индустрија изгубила повеќе од 55.000 работни места во последните две години. Бош планира да укине 22.000 работни места, ЗФ 14.000, додека Фолксваген сака да го намали бројот на вработени во Германија за 35.000 до 2030 година.

Сепак, Мерцедес тврди дека програмата не е „кратење на работни места“, туку дел од трансформација. Во исто време, компанијата инвестира во преквалификација на вработените со цел да ги пренасочи кон „работните места на иднината“.

Производството се сели во Унгарија, германските фабрики се празни
Заштедите не се спроведуваат само преку отпремнина. Мерцедес планира да го прошири производството во Кечкемет, Унгарија, каде што трошоците, според компанијата, се дури 70 проценти пониски отколку во Германија. Во исто време, луксузните модели S-класа и EQS се произведуваат во една смена во фабриката во Синделфинген – минатата година беа произведени 205.000 возила, во споредба со повеќе од 330.000 во 2018 година.