Британската дигитална банка Monzo доби глоба од британскиот регулатор FCA, вредна 21,1 милион фунти (околу 28,6 милиони американски долари), поради сериозни пропусти во системите за спречување на финансиски криминал за периодот октомври 2018 – август 2020.
Што се случи?
-
Monzo прифати над 34.000 „високо‑ризични“ клиенти помеѓу август 2020 и јуни 2022, и покрај забрана од регулаторот.
-
Некои корисници пријавиле вообичаени локации како адреса – вклучувајќи Buckingham Palace, 10 Downing Street, па дури и адресата на самиот Monzo.
-
Системите за верификација и следење трансакции едноставно не го следеа брзиот раст на клиентската база.
Извршниот директор TS Anil призна дека ова биле стари проблеми и тврди дека оттогаш банката направила сериозни подобрувања во безбедноста.
-
Претпазливост до дигиталниот бум – дури и најбрзо растечките финтек‑играчи мора да обезбедат контроли што следат со експанзијата.
-
Реалната победа е комбинација од раст и регулаторна одговорност – Monzo и другите дигитални банки (како Starling) добија исти забелешки минатата година, што покажува дека регулаторите ќе продолжат со остар надзор.
-
Урок за локалните фирми – иновативниот продукт треба да биде поддржан со сериозна инфраструктура за KYC/AML, особено ако се работи за дигитални сметки и трансакции.
Ова е потсетник дека растот без правилна контрола е краткотраен – и дека дигиталните сметки бараат план од почеток до крај, не само во UX, туку и во регулаторна и оперативна инфраструктура.