Комуникацијата со хартиени писма одамна стана минато – денес поштенските кутии се полнат речиси исклучиво со сметки и административни документи. Но, и покрај дигиталната револуција, поштенската дејност не исчезна – таа се трансформираше во силен логистички столб на е-трговијата. Брзината, точноста и доверливоста станаа новите поштенски марки во ерата кога времето буквално значи пари.

Порталот „Пари“ направи детална анализа на пазарот на поштенските услуги во Македонија, каде што моментално дејствуваат над сто компании. Според податоците од Бизнис Мрежа, 108 поштенски компании во 2024 година оствариле вкупен приход од 46,8 милиони евра, што претставува раст од 12,5 % во однос на претходната година. Добивката достигнала 1,4 милиони евра, што е зголемување од 27,3 %, додека просечните месечни плати во секторот пораснале за 68,2 %.

Интересен податок е дека, и покрај растот на приходите, бројот на вработени се намалил за 4,8 %, односно од 2.751 на 2.619 лица.

Десет компании го контролираат пазарот

Иако секторот брои повеќе од стотина компании, десет водечки фирми држат дури 91 % од вкупниот приход, што во бројки изнесува 42,5 милиони евра.

Милионски приходи бележат пет компании кои заедно учествуваат со 83,5 % од вкупниот пазар, или 39,1 милион евра. Од нив, две компании целосно го доминираат пазарот:

  • Пошта на Северна Македонија со приход од 20,4 милиони евра (43,6 % удел)
  • DHL Express Македонија со 11,2 милиони евра

Овие две компании зафаќаат 67,5 % од вкупниот пазар, додека останатите осум фирми ја делат преостанатата мала парче.

Меѓу останатите компании, особено се издвојува РСЕ Оптима, која бележи неверојатен раст од 12.651 % – од само 5.800 евра приход во 2023 година, скокна на 738.200 евра во 2024 година.

Победници и губитници

Седум компании бележат стабилен раст меѓу 5,23 % и 57,3 %, со најголем пораст кај Еко Логистик Сервис, додека Карго Експрес од Битола има најмал, но стабилен раст од 5,23 %.

На другата страна, државната пошта и ИН Тиме МК БПС бележат пад на приходите – државната со -0,55 %, а Илинденската компанија со -7,98 %.

Пазарот на поштенски услуги во Македонија очигледно ја менува својата динамика. Додека државната пошта се соочува со застој, приватните компании забрзано се развиваат, инвестираат во технологија и грабаат се поголем дел од пазарот – сигнал дека во ерата на е-трговија, само најбрзите и најиновативните опстануваат.