Потрошувачите кои се штедливи и претпочитаат да јадат дома наместо во ресторани ја зголемуваат можноста за раст на приходите кај супермаркетите и фирмите за достава на храна, според податоци, аналитичари и извршни директори.
Политиките за тарифи на претседателот на САД Доналд Трамп додаваат економска неизвесност, ја зголемуваат веројатноста за упорна инфлација и ги тераат потрошувачите да се запрашаат дали ресторанот вреди за тие пари.
„Многу повеќе јадам дома, бидејќи јадењето надвор е многу поскапо во последно време, а и квалитетот не е секогаш загарантиран,“ изјави Марилена Грациано, наставничка од Фиренца.
Холандскиот трговец Ahold Delhaize, сопственик на продавниците Food Lion и Giant во САД, објави овој месец дека ги зголемува понудите за евтини оброци дома.
„Имаме решенија за купувачите со кои може да се има многу достапен оброк од 2,50 долари по лице дома со семејството,“ рече извршниот директор Франс Мулер.
Оваа промена потсетува на бумот на јадење дома за време на пандемијата на COVID-19, кога луѓето не можеа да излегуваат. Компании за достава како Just Eat.com имаа рекордни продажби, иако потоа паднаа откако завршија рестрикциите.
Податоците на Rabobank и Eurostat покажуваат дека продажбата во супермаркетите и сличните продавници пораснала за 1,5% во еврозоната од јануари до мај годинава, наспроти само 0,1% лани во истиот период. За ресторани и барови, продажбата паднала за 0,3%.
Рестораните заостануваат
Бројките покажуваат дека супермаркетите закрепнуваат побрзо од рестораните, особено за обичните оброци во текот на неделата, изјави аналитичарката Марија Кастровиехо од Rabobank.
Таа посочи на растечката популарност на готови салати, сендвичи и оброци „за понесување“. „Оваа понуда многу се зголеми и подобри, и знаеме дека одзема побарувачка од некои угостителски бизниси,“ рече таа.
Компанијата Delivery Hero, сопственик на Glovo и Foodpanda, изјави дека во време на економска криза луѓето поретко излегуваат, но нарачуваат достава како поевтина алтернатива.
Анкета со повеќе од 5.000 Американци, нарачана од Hellofresh, покажала дека 93% од нив очекуваат да готват дома исто колку и лани или повеќе во следната година. Од тие што планираат да готват повеќе, три четвртини велат дека економијата е главниот фактор.
Посетите на супермаркетите во САД континуирано ги надминуваат посетите на ресторани и барови, покажуваат податоците од Placer.ai.