 
Соединетите Американски Држави и Кина се согласија да направат едногодишна пауза на меѓусебните такси за пристаништата, кои беа една од најжешките точки во трговската војна меѓу двете најголеми економии и значително ги зголемија трошоците за прекуокеански транспорт.
Едногодишна суспензија на 3,2 милијарди долари годишни давачки
Спогодбата, постигната во Јужна Кореја меѓу претседателите Доналд Трамп и Си Џинпинг, ќе ја суспендира наплатата на такси за големи кинески бродови што пристигнуваат во американски пристаништа — со годишна вредност од околу 3,2 милијарди долари.
Трамп претходно годинава воведе такси на бродови поврзани со Кина со цел да ја намали зависноста од кинеската доминација во светската бродоградба и логистика, како дел од мерките според член 301.
Кина возврати, но двете страни сега стопираат казнени мерки
Кинеското Министерство за трговија потврди дека суспензијата важи за сите санкции во секторите на морскиот транспорт, логистиката и бродоградбата, а Пекинг ќе ги стопира и сопствените контрамерки кон американски бродови.
Таксите досега ги чинеа операторите — како кинеската COSCO и американската Matson — милиони долари, со последици по распоредите на пловидба и трошоците што се префрлаа врз потрошувачите.
Олеснување за поморскиот сектор
Сингапурската транспортна компанија High-Trend International Group ја поздрави одлуката, истакнувајќи дека суспензијата „го отстранува долготрајниот трошок и политичката неизвесност“ и ќе помогне да се намалат прекуграничните трошоци за транспорт.
Американскиот министер за финансии Скот Бесент изјави дека само заканата од овие тарифи веќе довела до пад на побарувачката за бродови произведени во Кина. Според податоците на CSIS и S&P Global, кинеските бродоградилишта сè уште држат 53% од светските нарачки по тонажа.
Реакции од индустријата
Морските аналитичари го поздравија потегот, но предупредија дека неизвесноста останува.
„Се надевам дека овој договор ќе има некаква трајност, нешто што недостасуваше досега, за да може индустријата конечно да се фокусира на својата суштинска улога — олеснување на глобалната трговија,“ изјави Сајмон Хини од Drewry.
Трамп, пак, изјави дека со Си Џинпинг постигнал и поширок договор за намалување на американските тарифи за кинеските производи од 57% на 47%.