Пандемијата на корона вирусот значително ја погоди автомобилската индустрија и во 2021 година. Загубите се проценуваат на дури 210 милијарди долари, што е речиси двојно повеќе од првата прогноза од мај минатата година.

Според консултантската фирма AlixPartners од септември, до крајот на 2021 година се предвидува намалување на производството за 7,7 милиони автомобили, во споредба со првите прогнози во мај (3,9 милиони), пишува CNBC.com.

Дека состојбата во автомобилската индустрија во 2021 година била алармантна потврди и генералниот секретар на Српското здружение на увозници на возила и делови, Александра Граовац, која вели дека ваквата состојба не се памети.

„Оваа година беше многу неизвесна и обележана со недостиг на микрочипови за огромното мнозинство на производители. Продолжија турбуленциите предизвикани од пандемијата, намалениот обем на производство поради ограничувањата предизвика дестабилизација на понудата на микрочипови, што во периодот на растечката побарувачка спречи стабилно производство и испораки. „Зголемениот акцент на електричните возила и другите алтернативни погони носи дополнителни промени во овој голем и многу важен сегмент од индустријата во светот“, објаснува таа.

Дестабилизацијата на понудата на микрочипови ја одбележа изминатата година, а поради доцнење на испораките значително опадна обемот на производство. Лошата вест дојде од Тојота непосредно пред крајот на годината, со најава дека ќе го прекине производството во пет домашни фабрики во јануари поради проблеми со синџирот на снабдување, недостиг на чипови и пандемијата Ковид-19. Најголемиот јапонски производител на автомобили соопшти дека затворањето на фабриката ќе влијае на околу 20.000 возила, но нема да влијае на нивната годишна цел на производство од девет милиони возила, објави Ројтерс.

Германскиот производител на автомобили БМВ во декември објави дека го продаде милионитото електрично возило (EV) и планира да достигне бројка од два милиони продадени целосно електрични автомобили до 2025 година.

Италијанскиот производител на автомобили Alfa Romeo во август објави дека ќе се префрли исклучиво на производство на електрични возила од 2027 година, кога се планира да се затворат сегашните генерации на моделите Giulia и Strelvio.

За оние кои би сакале да возат без реално возење, Apple најави дека до 2025 година ќе направи возило без волан. Имено, новиот извршен директор на софтверскиот проект Apple Watch, Кевин Линч, поставил за цел компанијата да конструира целосно самоуправувачки автомобил во рок од четири години. Аналитичарите на Блумберг велат дека прашањето е кога, а не дали, Apple ќе влезе во трката на пазарот на електрични возила. Некои извори тврдат дека Apple веќе започнал разговори за партнерство со Volkswagen.