Американска агенција за заштита на потрошувачите соопшти во понеделникот дека популарните „заработена плата однапред“ аванси не наликуваат на потрошувачки кредити, со што ја поништи насоката што регулаторот ја издаде минатата година за време на тогашниот претседател Џо Бајден.

Во советодавно мислење, Бирото за финансиска заштита на потрошувачите на САД (CFPB) наведе дека повеќето аванси од плата не подлежат на Законот за вистина во кредитирањето, што значи дека компаниите кои ги нудат овие производи немаат обврска да им обезбедат на работниците одредени информации, како што се трошоците и условите на кредитот.

Мислењето не е правно обврзувачко, но има за цел да обезбеди јасност за учесниците во индустријата, соопшти CFPB.

Сè поголем број компании нудат аванси од плата, вклучувајќи ја и дигиталната банка Chime, која им овозможува на клиентите пристап до најмногу 500 долари од нивната заработка без камата и без задолжителни надоместоци пред денот на исплата.

Неколку сојузни држави, меѓу кои Невада и Висконсин, во своите закони имаат утврдено дека ваквите производи не се кредити, но Конгресот сè уште нема донесено федерален закон кој го разјаснува ова прашање.

Минатата година, CFPB објави интерпретативни насоки со кои се обиде да воведе федерални заштитни мерки за овој брзорастечки пазар, наведувајќи дека авансите од плата се еквивалентни на потрошувачки кредити и тврдејќи дека тоа би обезбедило поголема транспарентност за потрошувачите.

Под претседателот Доналд Трамп, CFPB започна да повлекува дел од мерките донесени за време на претходната администрација, унапредувајќи ги напорите на Трамп да ги ограничи политиките кои тој ги смета за товар за бизнисите.

Минатиот месец, агенцијата предложи стеснување на клучните антидискриминаторски барања од областа на граѓанските права за финансиската индустрија, по извршна наредба на Трамп издадена претходно оваа година за укинување на примената на одговорност заснована на различно влијание (disparate impact).