Данските потрошувачи ја бојкотираат Кока-Кола во знак на протест против политиките на американскиот претседател Доналд Трамп, објави дистрибутерот Карлсберг. „Продажбата на Кока-Кола малку се намали во Данска. Постои одреден бојкот на американските брендови и тоа е единствениот пазар каде што го забележуваме тоа во голема мера“, рече извршниот директор на Карлсберг, Јакоб Аруп-Андерсен.

Заканите на американскиот претседател дека ќе ја заземе данската територија Гренланд, потенцијално со сила, предизвикаа гнев кај многу Данци, како и критиките на неговата администрација кон Копенхаген. Потпретседателот Џ. Д. Венс ја обвини Данска дека „не е добар сојузник“, и покрај фактот дека данските војници се бореле заедно со американските сили во Авганистан, претрпувајќи загуби споредливи со оние на Американците во однос на нивната популација, објави „Фајненшл тајмс“.

„Данците се бесни. Тие се сеќаваат кога телата на мртвите дански војници се враќаа дома. Можете да разберете зошто повиците за бојкот на американската стока станаа популарни“, рече еден дански функционер.

Пазарниот удел на помалите домашни брендови расте
Зборувајќи со инвеститорите откако данската пиварница ги објави резултатите за првиот квартал, Аруп-Андерсен рече дека помалите локални брендови земаат дел од американските брендови како резултат на бојкотот, но дека влијанието врз вкупната продажба не е драматично.

„Целосно ги почитуваме одлуките на потрошувачите“, рече Аруп-Андерсен, додавајќи дека компанијата не е ниту за ниту против бојкотот. Сепак, тој додаде дека Кока-Кола и Пепси ги произведуваат дански работници во данските пиварници, па затоа, од негова перспектива, тие се исто така дански брендови.

Продажбата на локалниот бренд „Џоли Кола“ скокна нагло, бидејќи Данците ги напуштаат американските газирани пијалоци во корист на домашната опција. Синџирот супермаркети „Рема“ објави дека годишната продажба на брендот се зголемила за 13 пати во март.

Сличен бренд национализам ја зафати и Канада, каде што потрошувачите, огорчени од заканите на Трамп за анексија на земјата и воведување казнени царини, доведоа до бојкот на некои американски производи.

Кока-Кола, која е симбол на САД за потрошувачите ширум светот, беше цел на други бојкоти во последниве години. Продажбата на Кока-Кола падна во земјите со муслиманско мнозинство по избувнувањето на војната во Газа, бидејќи потрошувачите се свртеа против американските брендови поради конфликтот меѓу Израел и Хамас.

Продажбата на „Карлсберг“ се намали во првиот квартал
Коментарите на „Карлсберг“ дојдоа откако данската компанија објави неочекувано голем пад на органскиот обем на продажба од 2,3 проценти во првите три месеци од годината. Глобалната продажба се зголеми за 17,4 проценти на 20,1 милијарди дански круни (2,5 милијарди евра) во истиот период, благодарение на аквизицијата на британската компанија за безалкохолни пијалоци „Бритвик“.

Компанијата додаде дека продажбата на „Пепси Макс“, кој го флашира и дистрибуира низ цела Европа, се зголемила на сите пазари. Бројките не ја вклучуваат продажбата на Пепси во Данска, каде што Карлсберг нема лиценца за дистрибуција на производот, што укажува дека бојкотот на американските безалкохолни пијалоци е ограничен на Данска.

Кока-Кола, исто така, ги објави резултатите во вторник. Нето приходите на компанијата се намалија за два проценти во првиот квартал, на 11,1 милијарди долари.