Во 2019 година, Лидл Бугарија реализираше 3,3% од прометот во малопродажниот сектор со само 1,3% од вработените

1,12 милијарди лева е вкупниот ефект на активноста на „Лидл Бугарија“ врз бугарската економија. Ова го покажува извештајот на Институтот за пазарна економија (ИМЕ), презентирајќи проценка на социо-економското влијание на активностите на компанијата врз економијата на земјата за 2019 година.

Исклучителен мотор за раст на бугарскиот бизнис, неоспорен лидер на регионално ниво и компанија со висока ефикасност и продуктивност, што ја прави една од најдобрите и најатрактивните работодавци во земјата – ова се само некои од заклучоците во анализата, која „Лидл Бугарија „пред една недела објави дека ќе се претстави на денот на својата 10-годишнина.

„Ние сме исклучително задоволни што ги споделуваме овие импресивни податоци за присуството на Лидл Бугарија на денот на нашиот 10-ти роденден. Вкупниот ефект на нашата активност, во износ од 1,121,000,000 лева, е причина за големо задоволство за целиот тим и, сигурен сум, за секој наш вработен кој може да го види директното влијание на нивната работа. Овој резултат условно го нарековме ефект на Lidl. За нас, ова влијание покажува колку значајни можат да бидат придобивките од активностите на една компанија врз економијата на земјата кога таа работи како одговорен и транспарентен инвеститор, даночен обврзник, работодавач и деловен партнер “, рече Милена Драгијска, извршен директор на„ Лидл Бугарија “. .

„Ние ја подготвивме целокупната проценка на социо-економското влијание на„ Лидл Бугарија “за 2019 година според глобално утврден модел, кој е признаен и применет и од инвеститорите и од јавниот сектор и големите компании. Резултатите од извештајот јасно покажуваат дека Lidl Bulgaria е неоспорен макроекономски фактор за нашата земја. Како клучен инвеститор и работодавач, компанијата има значителен придонес – со промет, платени инвестиции и даноци, висока продуктивност, ефикасен деловен модел и конкурентна плата, како и долгорочна поддршка за бугарските производители “, додаде Лачезар Богданов, главен економист на Институтот за пазарна економија.

Меѓу најимпресивните се индикаторите кои ја претставуваат компанијата како работодавач. Во 2019 година, Лидл Бугарија реализираше 3,3% од прометот во малопродажниот сектор со само 1,3% од вработените. Ова објаснува зошто ланецот нуди некои од највисоките нивоа на плата во индустријата, што има директно влијание врз пазарот на трудот во овој сектор. Во 2019 година, Лидл Бугарија е работодавач на 2.700 вработени, а нивната плата е 52% поголема од просечната плата за земјата и 72% поголема од просечната плата во секторот за трговија на мало. Придонесот на компанијата како работодавач е илустриран со фактот дека едно работно место во „Лидл Бугарија“ придонесува за 4,5 дополнителни работни места во економијата.

Со текот на годините, ланецот се етаблираше како клучен партнер на бугарските производители и мотор на нивниот раст. Компанијата соработува со над 260 бугарски производители. За последните 5 години приходите на 25-те најголеми од нив се зголемија за 77%, нивните вработени се зголемија за 20% и во исто време, благодарение на нивното партнерство со Lidl, само во 2019 година тие извезуваа бугарска стока во вредност од 40 милиони лева. Впечатлив е фактот дека 350 милиони лева, или 58% од сите трошоци на компанијата во земјата во 2019 година, се наменети за набавка на стоки од бугарски производители.

На регионално ниво, најголемо влијание има активноста на Лидл Бугарија – како придонес кон буџетите на општините (даноци), нивоата на вработување и плати и во големите и во малите градови. Компанијата е меѓу еден од најважните даночни обврзници за буџетите на општините. За 2019 година, вкупниот износ на платени локални даноци и такси е 3,6 милиони лева. Ланецот има значителен ефект во однос на вработувањето и нивото на платите. Двете логистички бази на ланецот – во селото Равно Поле и во селото Кабиле, обезбедуваат работа за 1,6% од вработеноста во општина Елин Пелин и 5,4% од вработувањето во општина Тунџа, соодветно. Тие исто така нудат многу добри плати, бидејќи разликата во споредба со просечните плати во двете општини е 24% во општината Равно Поле и 65% во општината Тунџа.

Што вклучува анализата на социо-економското влијание на „Лидл Бугарија“?

Основата на анализата е разбирање дека секоја компанија има директни и индиректни ефекти од своите активности.

Директните ефекти од активностите на „Лидл Бугарија“ за 2019 година изнесуваат 614 милиони лева. Тие ги вклучуваат сите трошоци на компанијата во земјата: трошоци за стоки од бугарски производители (вклучително и извоз) – 390 милиони лева, трошоци за услуги – 108,5 милиони лева, трошоци за нето награда за вработените – 55 милиони лева и инвестициски трошоци – 60,5 милиони лева.

Освен директните ефекти што ги создаваат активностите на Lidl Bulgaria, во 2019 година компанијата плати даноци и придонеси за социјално осигурување од скоро 29 милиони лева.

Индиректните ефекти од активноста на „Лидл Бугарија“ за 2019 година изнесуваат 507 милиони лева.
Кога Лидл Бугарија плаќа за испорака на стоки, за градба, за разни услуги или материјали, секој од партнерите за возврат ја проширува својата активност, плаќајќи повеќе за работна сила, за суровини и материјали, за услугите неопходни за дејноста на своите партнери. Така, со својата активност бугарските добавувачи создаваат дополнителна побарувачка за суровини и услуги, што ги множи креираните директни ефекти. Создадените индиректни ефекти за 2019 година преку добавувачите на Lidl изнесуваат 475 милиони лева.

Покрај тоа, вработените во Лидл Бугарија ги користат приходите од нивните плати за потрошувачка на добра и услуги, што го множи економското влијание врз синџирот на вредност во националната економија за дополнителни 32 милиони лева.

 

Забрането превземање на содржината без претходно одобрение од редакцијата на БанкоМетар.мк