Сите кои што деновиве нарачуваат стока од Кина би можеле да се изначекаат поради нарушувања на глобалниот бродски пазар.

Пристапот до евтино производство дома им овозможи предност на кинеските компании во странство. Но, тоа сега се претвора во проблем, бидејќи пандемијата и трговските тензии ги нарушуваат меѓународните канали за снабдување, пишува Tportal.

Многу производи не можат да се испорачаат, рече Фанг Ксујеу, потпретседател за меѓународен маркетинг и генерален менаџер за Азија и Пацификот во кинеската компанија за апарати за домаќинство „Хисенс“.

Трошоците за испорака на контејнерите се зголемија пет пати од околу 3.000 долари на дури 15.000 долари, додека им треба околу една недела за да пристигнат во Европа, рече таа во интервју на мандарински јазик минатиот месец.

Од застојот на Суецкиот канал во март до повторното појавување на случаи со Ковид околу големиот кинески извозен центар во Гуангжу во јуни, логистичките нарушувања ја погодија глобалната трговија.

„Она што го имате во Европа, она што го имате низ целиот свет, не би го нарекол хаос, туку многу нарушувања во логистичкиот систем“, рече за CNBC Александар Клосе, извршен потпретседател за прекуокеански операции во „Ајвејс“.

„Значи, моравме повторно да резервираме смени, моравме да ги одложиме смените бидејќи немаше достапни бродови, ниту достапни контејнери. Тоа дефинитивно влијаеше врз нас “, рече тој за Си -Ен -Би -Си.

За компанија што ги произведува своите автомобили во Кина и ги продава во Европа, Клосе вели дека прекините „одложија некои испораки за два, три месеци само затоа што автомобилите седеа на пристаништето и не се транспортираат“.

Побарувачката во странство за производи од Кина остана висока. Кинеската царинска управа соопшти дека во првата половина од годината, извозот во Европската унија е зголемен за 35,9 отсто во споредба со минатата година, на 233 милијарди долари, додека извозот во САД се зголеми за 42,6 отсто, на 252,86 милијарди долари.

Но, одложувањата на испораките го означуваат најновиот предизвик со кој се соочуваат кинеските компании во обидот да стигнат до меѓународните пазари.
Од приближно 3.400 кинески компании кои работат на меѓународно ниво, само околу 200 генерираат повеќе од 1 милијарда американски долари од продажби во странство, рече Џејмс Рут, партнер во консултантската фирма „Бејн“.

Кинеските мултинационални компании најверојатно повторно го откриваат она што го знаат долго време. Нивните најдобри можности за раст се пред нив. А, тоа е општата стратегија на кинеската држава – да се сврти кон сопствениот пазар.

Кина е втора по големина економија во светот, и многу економисти предвидуваат дека ќе ги надмине САД и ќе стане најголема во следните неколку години.

Логистичките предизвици значат дека кинеските компании ќе се обидат дополнително да се прошират на меѓународните пазари. Компаниите за е-трговија градат или изнајмуваат простор за складирање во близина на купувачи во Европа, така што трговците на мало можат да испраќаат производи за складирање однапред. Кога купувачот нарачува, производот треба да патува само од складиште во близина, а не преку континентот.

Податоците од кинеското Министерство за трговија укажуваат дека кинеските компании изградиле околу сто нови складишта во странство во првата половина од оваа година, по порастот од 800 минатата година. Кинеските компании бараат и други начини да го воспостават своето присуство на пазарите во странство.

Следната година, АлиЕкспрес планира да го удвои својот персонал во Франција, Шпанија и Италија.

На пример, Хисенсе (сопственик на Горење) планира дополнителни превземања и изградба на повеќе фабрики во различни земји, бидејќи царините ја зголемуваат цената на продажбата на производите од Кина на некои пазари, како што се САД.