Пред неколку години, основачите на PayJoy се соочија со предизвик: голем дел од милијардите луѓе ширум светот немаат пристап до банкарски услуги и поради тоа се исклучени од дигиталната економија. Тие развија иновативно решение – систем што им овозможува на корисниците да купуваат смартфони на рати и ги стимулира да се поврзат со дигитални финансиски сервиси.

PayJoy постави своја апликација инсталирана на уредите, преку која се следи плаќањето на ратите. Доколку корисникот доцни, апликацијата може дистанциозно да го заклучи уредот. Но решение не е казна – туку можност: корисниците така го сфаќаат фантастично ефтиниот пристап до технологија и дигитализација.

Клучна компонента е приказната за доверба. Компанијата учи од овој дисфункционален пазар дека потребен е адаптиран пристап: кредитот е ограничен со минималниени трошоци, кои се дел од влезната фаза. Откако корисникот ќе докаже добар кредитен одзив, тој или таа се стимулира за понатамошни финансиски услуги – како дигитални трансфери или можност за осигурување.

PayJoy е профитабилна и растечка: и покрај политичкиот и регулаторниот ризик, просечната крајна стапка на наплата на враќање е околу 70 %, а трошоците за директна аквизиција на корисник се меѓу $8–10 по лице. Тие веќе работат во 15 земји, со потенцијал за пристап до дури 850 милиони неповрзани луѓе.

  • PayJoy е пример за „финтек со мисла“ – гради решенија кои им овозможуваат пристап на луѓе со ограничен кредитен историјат, но со голем потенцијал.

  • За банки и финтек компании во Македонија – стратегија која стартува со физички уреди и ги воведува корисниците во дигиталниот свет, може да биде водач кон придобивање и транспонирање на локалната економија.

  • Тоа е патот од инклузија кон раст: минимален влезен производ, доказ за платежна способност, па потоа проширување на услугите — кредити, плаќања, осигурување.

PayJoy се испорачува како глобален прототип за дигитална финансиска вклученост – начин како да се придружат оние кои беа оставени надвор од современата економија. Тоа е патоказ за враќање доверба, поучен пристап и финансиска достапност.