Брзото префрлување на електрични возила предводено од Кина ќе го намали растот на глобалната побарувачка на нафта за 70 проценти до 2030 година и ќе стави крај на времето на нафтата.

Ова го покажа истражувањето на консултантската компанија Carbon Tracker, кое го пренесува Ројтерс.

За 10 години, Кина може да заштеди над 80 милијарди американски долари за увоз на нафта годишно, благодарение на сè поконкурентните нови возила на енергија (НЕВ), објави „Carbon Tracker“.

Буџетот се заснова на „конзервативното“ сценарио на Меѓународната агенција за енергетика (МАЕ), кое предвидува електричните возила да учествуваат со 40 проценти од вкупната продажба на кинески автомобили до 2030 година и 20 проценти од продажбата во Индија и другите пазари во развој.

Забраната за традиционални автомобили се ближи

Трошоците за увоз на потребната нафта за производство на гориво за просечен автомобил се десет пати повисоки од трошоците за набавка на сончевата опрема потребна за производство на електрична енергија за напојување на електрично возило, посочи „Carbon Tracker“.

„Тоа е едноставен избор помеѓу зголемувањето на зависноста од скапа нафта произведена од странски картел и домашната електрична енергија од обновливи извори чии цени паѓаат“, рече главниот автор на извештајот, Кингсмил Бонд.

Електричните возила играат клучна улога во напорите на Кина да ги намали емисиите што ја менуваат климата и да го подобри квалитетот на воздухот во градовите. Индија постави и амбициозни цели за продажба на вакви возила до 2030 година.

Кина сè уште не утврдила кога точно ќе забрани производство и продажба на традиционални автомобили, но неименуван претставник на индустријата во октомври изјави дека новите електрични возила ќе сочинуваат половина од целата продажба на нови автомобили до 2035 година, додека остатокот ќе бидат хибридни возила.

 

Забрането превземање на содржината без претходно одобрение од редакцијата на БанкоМетар.мк