Во кризата компаниите мудро одлучија да стават приоритет на производство и продажба на поскапи модели.

Минатата година беше предизвик, но, на крајот, ќе испадне профитабилна за европските производители на автомобили.

Повеќето доживеале недостиг на суровини, последователни недостиг на делови, проблеми со линијата за снабдување и општи логистички предизвици, најмногу поради војната во Украина и последиците од пандемијата.

Според податоците објавени од Automotive News за BMW Group, Mercedes-Benz, Stellantis, Volkswagen Group, Volvo и Ferrari има причините за акционерите да бидат среќни.

BMW е на врвот на листата со профит од 18,6 милијарди евра. Следат Stelantis (16,8 милијарди евра), Volkswagen (15,8 милијарди евра), Mercedes-Benz  (14,8 милијарди евра), Volvo (1,6 милијарди евра) и Ferrari со повеќе од 900 милиони евра.

Интересно, од наведените производители, само Mercedes-Benz и Ferrari ја зголемија продажбата минатата година, додека Volvo има најголем пад на продажбата од 12 проценти.

Годината беше одбележана и со недостиг на делови. Производителите одлучија да дадат приоритет на производството и продажбата на поскапи модели (со повеќе опрема), што обезбеди повисоки маржи.