Фалсификувани стоки што влегуваат на пазарот на Европската унија секоја година сочинуваат скоро седум проценти од вкупниот увоз во вредност од 121 милијарда евра.

Пиратските производи им штетат на малите и средни претпријатија, кои се ‘рбетот на европската економија и претставуваат ризик за потрошувачите.

Европската канцеларија за интелектуална сопственост (EUIPO) започна кампања за подигнување на свеста за фалсификувани производи што се продаваат преку Интернет.

Пандемијата на вирусот корона доведе до зголемување на купувањето преку Интернет и пристап до дигитална содржина, но и до нови сознанија за ризиците и штетите од повреда на правата на интелектуална сопственост во Европа.

Истражувањето на ЕУИПО покажа дека скоро секој десетти Европеец бил жртва на купување фалсификуван производ барем еднаш.

Најмногу измамени потрошувачи има во Источна Европа – 19 проценти од Бугарите, 16 проценти од Романците и 15 проценти од Унгарците изјавиле дека купиле „лажен“ производ преку измама. Ова го изјавија и седум проценти од Хрватите, три проценти од Данците и два проценти од Швеѓаните.

Податоците на Евростат покажуваат дека, од 89 проценти од граѓаните на Унијата кои користат Интернет, дури 72 проценти од нив барем еднаш минатата година купиле нешто преку Интернет, а третиот рече дека не се сигурни дали производот што го купуваат е оригинален.

Покрај тоа што претставуваат ризици по здравјето и безбедноста на потрошувачите, фалсификуваните производи честопати предизвикуваат финансиски загуби за малите и средни претпријатија.

„Ова е долготраен проблем, честопати поврзан со други видови на незаконски активности, што бара итно, силно, координирано дејствување и неодамна е повторно наброен како еден од првите 10 приоритети на ЕУ во борбата против организираниот криминал“, рече Извршниот директор на ЕУИПО, Кристијан Аршамбо.