Во популарната кинеска индустрија за пренос во живо преку Интернет, виртуелното подарување е многу популарно. Може да испратите што било од изведбата на вашиот омилен уметник, роза за 5 јуани (80 центи) до вселенска ракета за 500 јуани.

Во тој случај, подарокот е само симбол, но парите се вистински – и тоа е она што ја направи Kuaishou Technology крајно успешна и профитабилна.

Тој ривал „BiteDanca“ стана најголемата платформа за пренос во живо за виртуелни подароци, со повеќе корисници од кој било друг во светот. Компанијата собра 5,4 милијарди долари во Хонг Конг во најголемата почетна јавна понуда на Интернет од 2019 година, пишува Блумберг.

Со тоа се создаваат најмалку четворица милијардери со комбинирано богатство вредно 15 милијарди долари, засновано врз сопственоста објавена во проспектот на Куаишу. Соосновачите Су Хуа и Ченг Јикиао ќе имаат вредност поголема од 5,5 милијарди долари, заснована на индексот на милијардери во Блумберг.

Куаишу, што значи „брза рака“, е една од најголемите кинески успешни приказни во изминатата деценија, дел од генерацијата стартапи кои успеаја со поддршка на Тенсент холдингс ДОО.

„Клучниот извор на Интернет е вниманието“, напиша Су во официјалната биографија на Куаишу во 2019 година. „Може да биде насочен кон голем број луѓе како сончева светлина, наместо во центарот на вниманието само на одредена група на луѓе. Тоа е едноставната логика зад Куаишу “, посочи тој.

Су, роден во кинеската централна провинција Хунан, студирал компјутерско програмирање на престижниот универзитет Цингуа пред да се приклучи на Гугл во Пекинг во 2006 година. Таму заработуваше околу 23.000 долари годишно, осум пати поголема од просечната плата на земјата. Иако рече дека е „исклучително среќен“, неговиот престој во Силиконската долина го инспирираше да започне сопствен бизнис, според биографијата на Куаишу.

38-годишникот го напушти Гугл за време на глобалната финансиска криза за да започне свој потфат за видео рекламирање, кој не успеа. По краток престој со Baidu Inc., тој се сретна со Ченг во 2011 година и наскоро решија да се здружат. Во 2013 година, дуото ја трансформираше апликацијата Куаишу од производител на GIF во социјална видео платформа како што е денес, првично стекнувајќи популарност со своите видеа за животот во рурална Кина.

Со доаѓањето на Douiin BiteDance, кинеската апликација за близнаци TikTok, Куаишу ја прошири својата привлечност привлекувајќи инфлуенсери поддржани од агенции за таленти и поп-везди. На патот, тој ја забрза монетизацијата со создавање слотови за реклами и продавници во апликации за брендови и трговци на мало.

Иако купувањето виртуелни подароци сè уште е нејзина основа – тие сочинуваат скоро две третини од нејзините приходи – компанијата истражува подлабоко во бизнисите со поголема маргина, како што се е-трговија и игри на Интернет. Неговата продажба порасна скоро 50 проценти, на 40,7 милијарди јуани во првите девет месеци од минатата година, според проспектот на ИПО.