Глобалниот приход од адвертајзинг индустријата за прв пат оваа година ќе надмине 1 трилион долари. Google, Meta, ByteDance – сопственикот на TikTok, Amazon и Alibaba се очекува да добијат повеќе од половина од оваа сума во позадината на доминацијата на технолошкиот сектор на пазарот, пишува „Фајненшл тајмс“.
Глобалните приходи од рекламирање ќе пораснат за 9,5 отсто во 2024 година, повеќе од прогнозираното на средината на годината, и покрај тешките економски услови на поголемите развиени пазари како што се САД и Велика Британија, проценува GroupM, медиумска агенција во сопственост на холдинг компанијата Double U PP (WPP). .
Тој предвидува дека пазарот дополнително ќе се прошири за 7,7 проценти во 2025 година. и дека најголемиот дел од растот директно ќе имаат корист од најголемите даватели на дигитално рекламирање во американскиот технолошки сектор, наместо компаниите за маркетинг услуги, како што се рекламните агенции.
GroupE не го вклучи политичкото рекламирање на САД во своите проценки поради ефектите што ги искривуваат податоците. Во 2024 година Приходите од политичките реклами во САД беа 15,1 милијарди долари, што е речиси една третина повеќе од 2020 година, претходните претседателски избори.
Се предвидува дека дигиталното рекламирање ќе сочинува 73 отсто од вкупниот приход на секторот до крајот на следната година, што ќе порасне за 12,4 отсто на глобално ниво во 2024 година. и за 10 проценти во 2025 година. Уделот достигнува 82 проценти кога ќе се вклучат приходите од стриминг услугите и публикациите на дигиталните медиуми.
Традиционалните рекламни канали како телевизијата, печатените и радиото слабеат поради доминацијата на технолошкиот сектор, покажа и истражувањето.
На глобално ниво, вкупните приходи од печатените реклами ќе се намалат за 4,5 проценти во 2024 година. и за уште 3 проценти во 2025 година. Приходите од аудио реклами ќе останат рамни следната година, додека приходите од ТВ реклами, како и услугите за стриминг, се предвидува да пораснат за само 2,4 отсто од 2024 до 2029 година. на споредлива основа.
На најголемиот светски пазар за рекламирање, САД, се очекува приходите од реклами да достигнат околу 379 милијарди долари во 2025 година, и покрај повисоките кредитни трошоци и повнимателно рекламирање од страна на некои трговци на мало, вклучително и стоковни куќи за електроника и куќни производи.
Евентуалните нови увозни царини и посилниот долар по изборот на Доналд Трамп за нов претседател на САД би можеле да имаат влијание на пазарот. „И двата развоја веројатно ќе претставуваат дополнителни предизвици за огласувачите на потрошувачки и луксузни стоки кои се соочуваат со период на послаба потрошувачка“, предупредува GroupEm.
Во Кина, вкупните приходи од реклами се очекува да се зголемат за 13,5 отсто во 2024 година. на 204,5 милијарди долар. Во Британија, најголемиот пазар за рекламирање во Европа, со 53,2 милијарди долари во 2024 година, растот оваа година се проценува на 8,3 отсто.
Извештајот, исто така, укажа на иницијативите во Кина насочени кон зајакнување на довербата и трошењето на потрошувачите, кои, доколку бидат успешни, би можеле да доведат до „постабилен раст на рекламирањето бидејќи локалните и мултинационалните огласувачи се обидуваат да капитализираат по период на одложено (корисник – забелешка ед.) пребарување“.