Не можеме да ја игнорираме промената во социјалните навики, рече Хуберт Абт, извршен директор на New Work и workcloud24 на онлајн форумот „Дали ковид пандемијата ќе ја намали потребата за деловен простор на долг рок“

75% од работните места поврзани со услугите се веќе дигитализирани, што значи дека овие вработени треба да можат да работат од дома помеѓу два и три дена во неделата.

Компаниите наоѓаат алатки за далечинско управување со нивната работна сила и ова ќе доведе до помала потреба од простор. Деловните згради ќе мора да привлечат станари со навистина добри аргументи во однос на услугите и флексибилните понуди.

Од друга страна, Џон Џ. Фекет, извршен директор за консултантски услуги во МЕНА, тврди дека нема да видиме побарувачка за помалку квадратни метри деловен простор. Наместо тоа, ќе видиме дека побарувачката е само поинаква. Луѓето сè уште сакаат да одат во канцеларија, меѓутоа, тие сакаат да ја користат за разни активности. Тие сакаат да добијат повратни информации од нивниот менаџер, сакаат да можат да се концентрираат, да работат индивидуално, да бидат инспирирани и да создаваат и да иновираат. Канцеларијата ќе остане центар за соработка, решавање проблеми и развој на кариера.

Едно нешто што треба да се има предвид е дека повеќето компании имаат фиксен рок на закуп. Тие се врзани за закуп. Значи, дури и ако се приближува дискусијата за помал простор, тие сепак треба да преговараат за тоа, додаде Гевин Бонер, потпретседател на „Genesis Property“.

„Сега станува збор повеќе за тоа како да се искористи тој простор за подобар краен производ. Просторите треба да станат поагилни, пофлексибилни за да можеме многу брзо да се прилагодиме на околностите со кои се соочуваме“.

Според Пол Деверел, деловен директор на Future2, мора да разгледаме сè индивидуално. Многу ќе зависи од тоа за кого работите, во кој сектор работите и за што се залага вашата компанија.