© Reuters. FILE PHOTO: Oil tanker unloads crude at a terminal in Zhoushan

 

Кина, највисокиот светски увозник на нафта, ќе ја започне 2019 година со купување малку или нула количина сурова нафта од САД и покрај тримесечното примирје во трговската војна меѓу двете земји, со релативно високи трошоци за товар и транспорт и политичка неизвесност за понатамошна побарувачка.

Овој пригушен апетит значи САД, кои оваа година стана светски врвен производител на нафта, бидејќи извозот од шкрилци ги достигна рекордните нивоа, ќе продолжи да држи само мал дел од пазарот на Кина, дури и кога ќе започне бран на нови капацитети за рафинирање.

Исто така, се сугерира дека Кина најверојатно нема да користи набавки на сурова нафта од САД, за да помогне во намалувањето на проширениот трговски јаз со САД, што останува главен извор на тензии помеѓу двете водечки економии во светот.

Трговскиот дефицит на САД со Пекинг достигна рекордни 43 илјади милијарди долари во октомври, кога американсите фирми ги наполнаа складовите со стоки од Кина за да избегнат повисоки тарифи кои може да започнат следната година.