Истражувачи од Banca d’Italia откриле нов начин за мерење на динамиката на потрошувачките цени со анализа на објавите на социјалната мрежа

Инфлацијата е важен параметар не само за економистите. На крајот на краиштата, повисоката инфлација значи дека добивате помалку стоки за истите пари. Сега италијанската централна банка може да најде нов начин за мерење на инфлацијата: истражувачите користеа евиденција на Твитер за барометар што може да ја прочита не само очекуваната, туку и реалната инфлација.

За проучување на повеќе од 100 страници, повеќе од единаесет милиони италијански објави на Твитер беа специјално оценети од јуни 2013 до декември 2019 година за зборови поврзани со инфлацијата, како што се „скап бензин“ или „високи цени“. Записите за реклами се исклучени. Проценката покажа дека твитовите даваат идеја за развој на инфлацијата, пренесува ДПА.

„Резултатите сугерираат дека Твитер би можел да биде нов навремен извор за развој на метод за поставување на очекувањата за инфлација“, се вели во анализата. На овој начин, методот на истражување развиен од Banca d’Italia, исто така може да и служи на Европската централна банка за подобро разбирање врските помеѓу појавата на инфлациските очекувања и развојот на цените.

Европската централна банка во моментов е во процес на ажурирање на стратегијата за монетарната политика. Фокусот е ставен на сегашната цел на среднорочна инфлација од нешто помалку од два проценти, што не успеа да го исполни од пролетта 2013 година.

Откако цените во Германија дури паднаа во меѓувреме во 2020 година, инфлацијата во земјата се зголеми на почетокот на годината. Важна причина се мерките за поголема заштита на климата: Со истекот на пониските стапки на ДДВ, кои требаше да ја стимулираат потрошувачката за време на кризата, се применува данок од 25 евра за тон емисии на јаглерод диоксид. Затоа, потрошувачите треба да плаќаат значително повеќе за греење и гориво.