Бенедикт Хане, 24-годишно момче кое седеше зад контролната табла на трамвајот, вешто ги возеше црвено-белите вагони со часови пред да замине на Универзитетот во Нирнберг, каде што студира социјална работа. Бидејќи сè уште учи, Хане бил внимателно следен од инструктор, а во трамвајот што го возел немало патници.

Но, ако сè биде добро, Хане наскоро ќе стане полноправен возач на трамвај кој ќе превезува луѓе низ германскиот град Нирнберг навечер или за време на викендите, кога не мора да посетува настава. Под притисок од големиот недостиг на работна сила, јавните транспортни компании, како што е градскиот сервис ВАГ во Нирнберг, мораа да најдат нови извори за да ја зголемат својата работна сила.

ВАГ треба да регрутира 160 нови возачи годишно за да управува со своите трамваи, автобуси и возови во метрото. За Харалд Рубен, кој го предводи тимот за регрутирање и обука на компанијата, беше јасно дека „нема да ја постигнеме оваа цел доколку не ги истражиме сите опции“.

Транспортната компанија доставила оглас наменет за студенти, нудејќи им да возат трамваи со скратено работно време надвор од часовите. Тие треба да имаат возачка дозвола, да имаат над 21 година и да бидат „сигурни и способни за возење и работа во смени“.

Многу сектори во Германија, како и во другите европски земји, се соочуваат со сериозен недостиг на работна сила, кој се очекува да се влоши доколку не се преземат итни мерки. Јавните транспортни претпријатија предупредија дека можеби ќе треба да го намалат бројот на автобуси, трамваи или подземни возови бидејќи очекуваат десетици илјади работни места да останат непополнети во наредните години.

Поради недостиг на работна сила, транспортните работници ширум земјата штрајкуваа во последните недели за да го свртат вниманието на нивната мака, а синдикатот Верди предупреди на влошување на работните услови.

Многу компании пријавуваат до 20 или 30 проценти непополнети позиции, а недостигот придонесува за маѓепсан круг во кој преоптоварените вработени се разболуваат, што дополнително ја влошува ситуацијата. Други германски градови како Манхајм и Минхен исто така почнаа да бараат студенти како потенцијални вработени за да го пополнат недостигот.

Хане никогаш не помислил дека ќе вози трамвај се до пред неколку недели кога забележал реклама на ВАГ. Веднаш се пријавил, вели тој, и станал еден од петте примени. Вкупно, ВАГ прими 36 апликации.

Облечени во црвено-сините униформи на компанијата, новите возачи поминуваат низ забрзан четиринеделен курс за обука што се одржува за време на училишниот распуст. По неколку часа теоретски часови, научниците вежбаат на симулатор на трамвај пред да почнат да возат вистинско возило.

Од нив се очекува и дополнителна самостојна работа дома, со оглед на фактот дека обуката е забрзана и трае половина од редовниот период. Откако ќе го положи возачкиот испит и ќе биде придружуван од инструктор неколку дена, Хане сам ќе вози трамвај 20 часа неделно.

Хане, чии претходни работни места вклучуваа работа на бензинска пумпа, рече дека не се грижи за балансирање на универзитетот и работата.

„Кога би можел да изберам, повеќе би сакал да се возам трамвај пред да одам на универзитет, за да ми заврши денот со предавања“, рече тој, додавајќи дека исто така сака „да работи во други периоди од денот за да види различни луѓе и ситуации“. „Моите колеги мислат дека е навистина кул, исто и моето семејство. Ќе се качат во мојот трамвај некогаш, тоа е сигурно“.