Цените на горивата постојано растат во последните месеци, а од вторникот, цената на дизелот во Хрватска е највисока досега и ја проби границата од 11 куни (1,46 евра), што претставува зголемување од дури 28 центи по литар. Најпродаваниот Еуросупер порасна малку помалку и сега изнесува 11,09 куни (1,48 евра). Последното зголемување на цената на нафтените производи е последица на порастот на цената на суровата нафта, која скокна за 15% само во последниот месец.

Заздравувањето на светската економија во 2021 година, растот на потрошувачката на енергија, како и послабото производство на нафта, се само некои од причините зошто цените на дериватите вртоглаво растат. Исто така, дериватите сега се поскапи отколку кога цената на нафтата беше значително повеќе од 100 долари за барел.

„Факт е дека кога нафтата поскапува – дериватите растат, и кога нафтата поевтинува – дериватите не паѓаат во иста мера како што растат. Но, тоа е трговската логика и не може многу да се стори против тоа “, објасни експерт за енергија Давор Штерн за ХРТ Вијести.

Државата има корист од зголемувањето на цените на енергијата бидејќи возачите плаќаат повисок ДДВ. Од друга страна, акцизите се фиксни и има потенцијален простор за пониски цени на горивото.

„Така што владата е будна, ја следи ситуацијата и ако има потреба, ние ќе дејствуваме“, рече премиерот на Хрватска, Андреј Пленковиќ.

Според ХРТ Вијести, горивото е скапо и во Хрватска, има повисоки малопродажни цени дури и од земјите со многу повисок стандард, како Луксембург, Австрија и Шпанија, но барем понудата не е проблем, како што е случај во Велика Велика Британија, каде возачите беа со недели мачени каде да купат гориво.

„Таа веќе не може да го направи ова. Ова е смешно. „Дојдовме до ситуација кога треба сериозно да размислиме кога и на која бензинска пумпа да купуваме гориво, што е многу тешко ако имате работа“, вели еден возач од Велика Британија.

Не е лесно ниту за вработените што го продаваат.

„Се е мирно затоа што немаме гориво за продажба, а тоа е многу лошо. „Во саботата, армијата ни достави гориво, но за кратко време останавме без бензин и дизел“, изјави Дејвид Чарман, вработен во бензинска пумпа во Велика Британија.

Експертите веруваат дека инвестициите на нафтените компании во истражување и производство нема да растат ниту во иднина, бидејќи многу земји се фокусирани на почисти, обновливи извори на енергија.

„Се плашам дека во иднина, во овој транзитен период помеѓу целосно зелената енергија и онаа што се уште не е зелена, ќе има многу повеќе кризни ситуации“, предвидува Стерн, што значи дека времето на поевтини нафтени деривати би можело да биде нешто од минатото.