Смелиот пристап на Елон Маск му помага на Тесла да се придвижи чекор понапред од другите производители како што се Тојота и Дајмлер.

Во последните неколку години, а особено во последните неколку месеци, Тесла стана највредниот производител на автомобили во светот според пазарната капитализација. Компанијата на Елон Маск ги надминува своите традиционални конкуренти благодарение на смелите иновации, како и неволната помош на ривалите Тојота и Дајмлер, кои имаат искуство од прва рака со културата на Тесла, но сепак не успеаја да го видат својот потенцијал од самиот почеток. , пишува Карсалесбасе.

Дајмлер е матична компанија на Мерцедес-Бенз, а во 2009 година Германците вложија 50 милиони евра во стартапот на Маск, добивајќи скоро 10% од акциите на американската компанија. Дајмлер веруваше дека Тесла има шанса да го зголеми бизнисот со електрични автомобили. Во последните неколку години, Маск постојано изјавуваше дека неговата компанија веројатно не би преживеала без помошта на Германците. Овој потег му даде идеја на Дајмлер за тоа како работи извршниот директор на Тесла: Маск е подготвен да лансира технологија која не е доволно тестирана за да се подобри подоцна, бомбардирајќи го јавниот домен со постојани ажурирања на податоците за производството и продажбата.

Во почетоците на Тесла, Маск повеќе се грижеше за темпото на производство отколку за профитабилноста на компанијата, фокусирајќи се на собирање корисни информации за оптимизирање на производните операции.

Традиционалниот германски пристап се судри со иновативниот начин на работа на Тесла

По аквизицијата, Германците и помогнаа на Tesla да го лансира својот Model S. За возврат, Daimler доби пристап до технологијата што Tesla ја користи во своите автомобили. Технологијата на батерии се рефлектира во Smart Fortwo Electric Drive, додека искуството во областа на електричниот погон е искористено во развојот на Mercedes-Benz B-Class Electric Drive.

Сепак, во 2014 година, германскиот производител одлучи да го продаде својот удел во Тесла. Загриженоста се сомневаше дали начинот на работа на американската компанија може некогаш да се практикува пошироко. Традиционалниот германски пристап кон истражувањето и развојот се потпира на тестирање до совршенство, осигурувајќи дека сите можни проблеми ќе бидат откриени и расчистени пред производите да бидат во рацете на потрошувачите. Овој пристап се соочи со прогресивниот начин на работа и размислување на Американците, кои се фокусираат на радикални идеи и брза иновација, каде корисничкиот интерфејс и корисничкото искуство имаат поголем приоритет од квалитетот на самите производи. Ако Дајмлер сепак ги држеше акциите на Тесла, тие веќе би вределе 7,4 милијарди долари, според проценките на Блумберг.

Тојота дојде до истиот заклучок

Околу истото време, Тојота започна партнерство со Тесла. Двете компании одлучија заеднички да развијат нов модел во 2010 година. Тесла мораше да го снабдува системот за електричен погон, кој вклучува батерија, систем за полнење, инвертер, мотор, менувач и софтвер за втората генерација на Toyota RAV4 EV. Јапонците беа многу импресионирани од брзината со која Тесла ја разви технологијата, но брзо дојдоа до истиот заклучок како Дајмлер: пристапот на Американците не беше погоден за масовно производство, бидејќи не може да ги исполни високите стандарди на Тојота за безбедност и издржливост.

Сепак, Маск реши да продолжи со начинот на кој работи, иако знаеше дека ќе поминат години за компанијата конечно да биде профитабилна. Делумно поради „дизел-забраните“, популарноста на електричните автомобили значително се зголеми, што ефикасно го користи Тесла. Податоците за продажбата драматично се зголемија во последниве години и инвеститорите стануваат сè повеќе воодушевени од тоа. Сега тие ја ценат Тесла повеќе од која било друга автомобилска компанија.