Европската унија нема стратегија за борба против зајакнувањето на Кина во поморската економија, изјавија неколку европски експерти во Монпелје, Франција.

Кинеската стратегија, која се фокусира на развој на поморскиот пат на свилата, е јавна и „исклучително стимулативна затоа што покренува прашања за недостаток на европска поморска стратегија“, рече Ламиа Керџуд-Белкаид, генерален секретар на Фепорт (Федерација на европски приватни пристанишни компании и терминали), за време на тркалезна маса во рамките на состанокот за морска економија.

„Нашата позиција е многу јасна: странските инвестиции се добредојдени сè додека има реципроцитет. Но, засега, со Кина, тешко го правиме тоа “, додаде таа.

Ламиа Керџуд-Белкаид инсистираше на тоа дека „пристаништата се стратешки влезови на територијата, а не за места за самопослужување“ и во овој контекст праша: „Можеме ли да го дадеме целиот наш домен на пристаништата на странска земја?“

Олаф Мерк, специјалист за поморски транспорт во Организацијата за економска соработка и развој (ОЕЦД), потсети дека Кина контролира 16 терминали во 13 европски пристаништа, вклучувајќи ги Пиреја (Грција), Валенсија (Шпанија) и Зебруг (Белгија).

„Тоа се одвива многу брзо“, рече тој и ги покренува „прашањата за суверенитетот“: во контекст на екстремната конкуренција од европските пристаништа, Кина за 10 години помина од ништо на контролирање на 10 проценти од пристанишниот капацитет на Европа, особено преку нивната гигантска фирма Коско “.

„Кина е генерално многу внимателна во врска со поморскиот сообраќај“, рече Жан-Мари Миосек, географ на Универзитетот во Монпелје.

За Франсоа Ламберт, генерален делегат на групата за градежништво и поморски активности (ГИЦАН), одговорот на кинеската поморска моќ мора да дојде од Европската унија. ЕУ особено мора да се обиде да стави крај на анти-конкурентските кинески практики, да ги реши проблемите со интелектуалната сопственост и да спроведе меѓународни регулативи, рече тој.

Цената на кинескиот брод е за 20 проценти пониска од бродот што го напушта бродоградилиштето во Сен-Назер, во западниот дел на Франција, рече тој. Но, Франција „сеуште има карти за повлекување“, особено во однос на бродовите со „нула емисија“ наспроти оние кои испуштаат загадувачки гасови, додаде тој.

 

Забрането превземање на содржината без претходно одобрение од редакцијата на БанкоМетар.мк