Инвестициите во промоција на извозот генерираат значителен економски раст, анализира Бојко Таков, извршен директор на бугарската агенција за промоција на мали и средни претпријатија (БСМЕПА). Извозот често се занемарува во корист на инвестициите. Иако странските директни инвестиции се несомнено важни, мора да се препознае и критичната улога на извозот. Од економска гледна точка, извозот на производи, услуги и стоки од бугарски компании на меѓународните пазари директно влијае на растот на нашата економија и таа станува сè поатрактивна за инвестиции.
Една од главните активности на Бугарската агенција за промоција на мали и средни претпријатија (БСМЕПА) е да ги поддржи бугарските мали и средни претпријатија во нивните извозни активности, преку пакет алатки со меки мерки кои отвораат нови пазари и покажуваат нови перспективи за нивниот раст. Студијата покажа дека зголемувањето од 1% во буџетот на Организацијата за промоција на трговијата (TPO) резултира со пораст од 0,068% на растот на извозот и 0,092% зголемување на БДП по глава на жител, пишува порталот Новините.
Во споредба со просечните вредности за ЕУ и за членките на Трејд Промоушн Јуроп, Бугарија е рангирана блиску до просечните нивоа, но со малку повисоки придобивки за економијата. Секое едно евро потрошено од овие организации за поддршка на извозната активност на компаниите генерира 172 евра приходи од извоз и 396 евра раст на БДП, што покажува висок поврат на инвестицијата во промоција на трговијата. Извештајот заклучува дека помалите земји добиваат позначајни економски придобивки од програмите за промоција на извозот во споредба со поголемите земји. Помалиот ефект за големите земји веројатно се должи на нивната поразвиена економска структура, посилната внатрешна конкуренција, развиените извозни канали и веќе стекнатото искуство во извозот.