Дајмлер и Јагуар Ленд Ровер се најновите производители на автомобили кои предупредуваат на намалена продажба како резултат на глобалниот недостиг на полупроводници. Во исто време, неизвесното снабдување со чипови во втората половина на годината ќе се влоши за уште 50% од првичните прогнози.

Акциите на матичниот производител на луксузни автомобили во Индија, Тата моторс, загубија 10% од својата пазарна вредност на берзата во Мумбаи на 6 јули – најдлабокиот дневен пад во скоро три месеци. Акциите на Дајмлер, кој е сопственик на Мерцедес-Бенц, паднаа за 1,8% во Франкфурт.

Недостатокот на чипови за автомобили, кој започна да се чувствува во декември 2020 година, се продлабочи оваа година паралелно со зголемената побарувачка за лични уреди во текот на постепеното отстранување на антипандемиските ограничувања и интензивирањето на имунизацијата на светската популација. Набавката ќе продолжи да ја надминува побарувачката до крајот на оваа година и веројатно ќе се смени во 2022 година, стравуваат аналитичарите од индустријата. Оваа криза се заканува да ја намали продажбата за 110 милијарди долари во автомобилскиот сектор, предвидува консултантската компанија „Аликс Партнерс“. Производителите на автомобили ќе бидат принудени да го реформираат начинот на снабдување со електронските компоненти кои станаа од витално значење за модерниот дизајн на возилата.

„Недостатокот на чипови во моментов е многу динамичен и тешко е да се предвиди“, изјавија од Јагуар Ленд Ровер, очекувајќи тешкотии да продолжат и следната година. Во меѓувреме, Мерцедес-Бенц се жали дека неправилното снабдување со електроника во вториот квартал ја ограничи побарувачката на 27 проценти, а недостатокот во јуни е особено критичен. Најголемиот производител на луксузни автомобили во светот очекува грчеви во синџирот на снабдување да траат и во третиот и четвртиот квартал.

Двете европски компании го следеа примерот на кинескиот автомобилски гигант SAIC Motor за да го ограничат производството на автомобили како резултат на кризата. Кинеската групација ја намали својата планирана продажба на големо за околу 500.000 во првата половина на годината, објави Блумберг на 5 јули. Другите производители во индустријата, вклучувајќи ги Нисан Моторс, Хјундаи Моторс и Фолксваген, исто така предупредуваат дека исцрпувањето на залихите поради недостаток на полупроводници ќе продолжи да ја загрозува продажбата во текот на летото.

Во САД, зделките со автомобили нагло се влошија. Од скоро рекордна продажба на 18,6 милиони возила на годишно ниво во април, тие паднаа на 17,1 милиони во мај и на 15,7 милиони во јуни, според аналитичарите на Дојче банка.

Сепак, недостатокот на чипови може да донесе и придобивки за производителите на автомобили. Jaguar Land Rover најави дека ќе им даде приоритет на „автомобилите со поголема маргина на профит“. Форд Мотор откри дека недостигот на нови возила ги зголемува цените на користените автомобили, како и профитот на неговиот оддел за кредити.