Администрацијата на американскиот претседател Џо Бајден дава нов поттик за заостанатата американска индустрија за електрични возила.

Најголемиот проект за ископ на литиум во земјата е на пат да добие заем од 2,26 милијарди долари од Министерството за енергетика, дел од напорите на администрацијата да го зголеми домашното производство на батерии за електрични возила.

„Lithium Americas“ ќе ги искористи средствата за изградба на рафинерија во рудникот „Thacker Pass“ во Невада, кој е дом на најголемото наоѓалиште на метал во САД. Објектот го опфаќа најголемиот дел од цената на проектот, со оглед на тешкотијата за преработка на суров литиум во материјал за батерии.

Тоа е еден од десетиците проекти во трката во САД за изградба на домашни резерви на литиум и други минерали за батерии, бидејќи администрацијата на Бајден се обидува половина од продажбата на нови возила да бидат електрични до 2030-та година.

Сепак, овие аспирации неодамна наидоа на пречки. Неочекуваното забавување на растот на продажбата на електрични автомобили во САД во текот на изминатата година ги намали цените на металот за батериите, при што литиумот падна за околу 80% од неговиот врв.

Падот предизвика некои рударски компании да ги запрат или одложат новите проекти и проширувања. Прекините се закануваат да го влошат недостигот на клучни материјали во наредните години.

Џонатан Еванс, извршен директор на „Lithium Americas“, вели дека одложувањата на проектот веројатно значат повисоки цени на литиумот бидејќи усвојувањето на ЕВ се забрзува.

„Lithium Americas“ очекува рудникот „Thacker Pass“ првично да произведува 40.000 тони литиум годишно, што е доволно за да се задоволи побарувачката за 800.000 електрични возила годишно, соопшти Министерството за енергетика. Се очекува производството да започне во 2027-ма година и на крајот да се зголеми на 80.000 тони годишно.

Обезбедувањето федерално финансирање на индустријата за електрични возила има за цел да помогне да се намали зависноста на земјата од Кина, која доминира во глобалното производство на минерали за батерии. Во 2023-та година, заедничко вложување на „Ford Motors“ освои рекордни заеми од 9,2 милијарди долари за изградба на фабрики за батерии во Тенеси и Кентаки.

Предводена од поранешниот претприемач Џигар Шах, Канцеларијата за заемни програми на Министерството за енергетика стана клучен двигател на транзицијата на администрацијата на Бајден кон чиста енергија. Агенцијата финансира бизниси кои не можат да добијат заеми од традиционалните заемодавачи, често затоа што нивната технологија се смета за премногу ризична или затоа што условите се премногу тешки. Заемите се поврзани со каматните стапки на државните обврзници и обично се поевтини од заемите што би можеле да ги добијат од банка.

Основана во 2005-та година, агенцијата го финансираше почетокот на притисокот на „Tesla“, предизвикувајќи критики откако производителот на соларни панели „Solyndr“, исто така поддржан од агенцијата, банкротираше во 2011-та година.

„Lithium Americas“ очекува заемот, доспеан во наредните месеци, да покрие поголем дел од вкупните трошоци на проектот од 2,93 милијарди долари. Изградбата ќе отвори околу 1.800 работни места, соопшти компанијата. Проектот мора да исполнува одредени услови пред концернот да ги добие средствата.