Банките во Србија немаат право да даваат лични податоци на корисници на агенциите за наплата на долгови, посочи денеска Здружението на банкарски клиенти „Ефектива“ од Белград.

„Според Законот за заштита на корисниците на финансиски услуги, банка не може да го продаде долгот на физичко лице кон агенција за наплата на долгови. Сепак, во процесот на наплата на долгови, банките ангажираат такви агенции, кои потоа ги контактираат должниците. Ваквиот аранжман помеѓу банката и агенцијата е незаконски “, се наведува во соопштението на„ Ефектива “.

Советот на ова здружение ги советува банкарските клиенти дека во ситуација кога ќе бидат повикани за задоцнето плаќање, наместо од банка, од страна на агенција за наплата на долгови, тие треба да испратат писмено барање до банката за бришење личните податоци од базата на податоци на агенцијата.

„Ова значи дека повиците и вознемирувањето ќе престанат после тоа, бидејќи агенцијата нема да смее да ги користи личните податоци на должникот“, посочи „Ефектива“, додавајќи дека банката е должна да го извести должникот, а доколку не го стори тоа, има можност за жалба до комесарот за информации од јавна важност и заштита на личните податоци, како и покренување судска постапка.

Според толкувањето на тоа здружение, ниту мобилните оператори, ниту трговците немаат право да ги даваат личните податоци на должниците на агенциите за наплата на долгови.