Секој инвестиран денар во производството на зимница се враќа двојно и носи денар во нето приходи, велат жените кои прават зимници и го третираат тоа како профитабилен бизнис.

Domaćice kažu da od prodaje zimnice mogu da zarade

Подготовката и продажбата на зимница стана профитабилна работа од која во просек може да се заработи една плата. Кој поседува сопствено овошје и зеленчук, заработката може да му биде уште повисока, а добрите години придонесуваат и за послабите години, како оваа година, кога зеленчукот е скап, многу домаќинки решаваат да не ја прават зимницата, туку да ја купат.

Еден од најпознатите делови од Македонија е Струмица, каде што многумина се одлучиле да превземат бизнис потфат и да произведуваат зимница. Мајсторите за зимница во овој дел од државата ги знаат рецептите. Кога фабриките се распаднаа, луѓето останаа на улица и секој од нив почна да се снаоѓа како знае и умее, а сега успеваат да го откријат своето знаење и вредност.

Денес во Македонија не може да се најде тегла ајвар така лесно, без оглед на тоа колку некој е подготвен да плати. Купечкиот ајвар изложен во продавниците е скап и со поразличен вкус и квалитет од традиционалниот. Па многу луѓе одлучуваат да го купат од приватни лица кои го прават професионално.

Милена Павловска од Куманово произведува зимница веќе 10 години. Слатки направени од сопствен овошје, додека нејзината пријателка, Љубица на два хектари и во три оранжерии произведува зеленчук. На овој начин, двете домаќинства генерираат приход. Во кујната со неа помага и нејзиниот сопруг, Милован, кој е невработен, годишно произведувајќи еден тон храна за зима.

– Да не е платено, не би го работел тоа. Ние произведуваме околу 1.300 тегли и шишиња од различна зимница, од сокови и слатки до производите од домат, краставица, зелка. Половина што ја продаваме е за време на правењето, а остатокот се нарачува цела година. Ние би можеле да продадеме и повеќе, но не можеме да произведеме, бидејќи само двајца сме, а тоа се само четири раце. Го правам ова кога ќе се вратам од работа од фабриката, каде што сум вработена како пакерка – вели Милена Павловска.

Цените на зимниците се движат од 150 денари до 600 денари, а половина од таа сума е, како што објаснува Милена, заработка. Во цената се вклучени суровини, кои најчесто ги произведуваме сами, а ја наплаќаме и работата и вештината.

– Јас не би го работел тоа ако немам сметка. Кога почнав да работам, не знаев дали тоа ќе биде профитабилна работа. Ако се произведува квалитетно и кој има време да се посвети на тоа може да заработи просечна плата, – објаснува Милена, која онлајн ги продава најголем дел од своите производи.

Љубица, која работи во фабриката за преработка на овошје, добро се разбира во зимниците, а кога се пензионираше, продолжи со домашната работа.

– Добро е, навистина. Потребно е многу работа и напор, се разбира, но кога сè е направено, тоа е повеќе од задоволство за еден пензионер. Тоа може да биде профитабилно за младите луѓе кои се подготвени да имаат сопствено производство на овошје и зеленчук, а потоа и заработката е повисока. Имам сопствено овошје и купувам зеленчук. Половина од парите од продажбата се заработка. Покрај тоа, ги имаме и нашите клиенти и нашиот пазар е безбеден – објаснува Лилјана, која осум години произведува зимница.

Продажба на манифестации, фестивали и онлајн

Дека ова стана профитабилно е потврдено со започнувањето на неколку манифестации и фестивали во Македонија, а мајсторите ги продаваат своите производи и на други места. Освен веќе традиционалните манифестации – организаторите ги покануваат насекаде каде што се продава храна. Тие стануваат се попродуктивни продавајќи ги своите производи преку Интернет.

 

Има работа цела година

– Најголема корист е што домаќините продаваат производи цела година, од млечни производи преку овошни компоти, сирупи, ајвар и домати. Идејата беше да се забрза домашното производство, од одгледување овошје и зеленчук до пакување и продажба – вели пријател кој им помага во производството и продажбата.