Производството на „Фиат 500 Л“ престанува во Крагуевац, а на вработените им било понудено да се преселат во една од четирите фабрики во странство или да земат отпремнина и да ја напуштат компанијата. Како што дознава „Политика“ има мал одзив на работници за заминување во странство. Инаку, оваа шумска фабрика вработува 2.100 работници.

Саша Ѓорѓевиќ, претседателот на синдикатот „Фиат“ вели дека убавата информација што ја добиле пред десетина дена за лансирањето на нов модел на електричен автомобил Панда се топи како снегулка.

– Вчера работодавачот не извести за прекин на производството во Крагуевац, а сите работници беа повикани да се изјаснат. Во странство се нуди работа во континуиран период од две години во Словачка, Полска, Италија и Германија. Ова само вчера беше информирање, а изјавата на вработените ќе почне следната недела – вели Ѓорѓевиќ.

Друга опција е да се пријави доброволно заминување од компанијата со законска отпремнина.

– Сите сакаат да работат. Ова е фабрика со многу млади луѓе. Никој не се жали на понудата во моментов, ние како синдикат бараме работодавачот да ги даде понудите согласно законот и колективниот договор. Работодавачот ќе треба да им даде гаранција на вработените дека по пристигнувањето од странство ќе имаат работа во нашата фабрика, која треба да почне со производство на електрични автомобили во третиот квартал на 2024 година – наведува Ѓорѓевиќ.

Според документот со кој вчера биле информирани работниците, за работа во Словачка и Полска била понудена минимална основна нето месечна плата во износ од 800 односно 850 евра, а понуден е и нето бонус пред заминување од 6.000 евра. По враќањето работниците ќе добијат нето бонус од 11.000 евра, вкупно две години.

За работниците кои ќе одат на работа во Германија минималната основна нето месечна плата е 1.900 евра, а за оние кои одат во Италија 1.400 евра, со нето бонус пред поаѓање од 1.000 евра. Нето бонусот при враќање од Германија е 2.000 евра, а од Италија 1.500 евра.