Дигитализацијата го менува начинот на кој луѓето секојдневно комуницираат и водат бизнис, а напредокот во банкарската технологија продолжува да влијае на иднината на финансиските услуги ширум светот. Зголемената побарувачка за искуство во дигиталното банкарство од millennials и Gen Zers го трансформира начинот на кој функционира целата банкарска индустрија. 

Од банкарство на мало и мобилното банкарство, до нео-банкарски стартапи, технологијата има свој печат на секој аспект од банкарската индустрија; и, влијанието на технологијата ќе продолжи да го води банкарството во дигитализирана иднина.

Банкарството на мало, познато и како потрошувачко банкарство, се однесува на специфичните услуги што банките можат да им ги понудат на потрошувачите – како што се штедни и  тековни сметки , кредитни и дебитни картички и заеми. Зголемената желба на потрошувачите за пристап до финансиските услуги од дигитални канали доведе до пораст на новите банкарски технологии кои го реконципираат целиот банкарски пазар на мало. 

Иднината на банкарството на мало

Технологијата насочена кон подобрување на оперативната ефикасност на банките на мало позитивно влијае на пазарот. Според Insider Intelligence, 39% од директорите на банкарството на мало велат дека намалувањето на трошоците е местото каде што технологијата има најголемо влијание, во споредба со само 24% кои велат дека тоа го подобрува искуството на клиентите.

Банките на мало, исто така, лансираат платформи во просторот „Banking-as-a-service“ ( BaaS ) за да останат конкурентни. На пример, необанката Старлинг во Обединетото Кралство порано нудеше ексклузивно банкарски услуги од бизнис до потрошувач (B2C); но, по лансирањето на платформата BaaS, Старлинг ги диверзифицираше своите производи и приливот на приходи, помагајќи ѝ да остане релевантен во просторот на необанкарите.

Во меѓувреме, мобилното банкарство го зацврсти своето место како задолжителна карактеристика за финансиските институции да останат конкурентни, особено меѓу дигитално вештите милениумци и Gen Zers. Всушност, над 45% од испитаниците на четвртата годишна  студија за конкурентна предност на мобилното банкарство на Insider Intelligence ги  идентификуваат мобилните како топ-три фактор што го одредува нивниот избор на FI.

Иднината на мобилното банкарство

Мобилното банкарство стана метод за корисниците да прават депозити, трансфери на сметки и да ги следат нивните трошења и заработувачки – и клучна разлика за банкарските лидери. Скоро 80% од испитаниците во нашата анкета кои користеле мобилно банкарство велат дека тоа е примарен начин на пристап до нивната банкарска сметка.

Апликации за управување со дигитални пари
Успешните опции за мобилно банкарство вклучуваат функции за управување со пари што им помагаат на корисниците да ги намалат трошоците и да ги зголемат заштедите. 

Од почетокот на пандемијата на коронавирус, мобилните можности се позначаен фактор во изборот на банки меѓу испитаниците отколку што беше минатата година. Финансиските институции треба да разберат  кои карактеристики на мобилното банкарство ги ценат потрошувачите  и каде стојат во споредба со нивните конкуренти, за да можат точно да одредат одредени области на кои треба да посветат најголемо внимание.

Главната грижа на потрошувачите е кога мобилното банкарство останува безбедност. Стравот од злоупотреба на податоците ја зголемува побарувачката за услуги што ги чуваат податоците на корисниците безбедни – дозволувајќи им на потрошувачите да ставаат задржувања на кредитни или дебитни картички, да закажуваат известувања за патување и да поднесуваат и прегледуваат спорови за трансакциите со картички се некои успешни безбедносни банкарски карактеристики. 

Онлајн банкарството, кое вклучува мобилно банкарство, се однесува на целокупното искуство на банкарството преку дигитални канали, вклучувајќи мобилни апликации, десктоп, чет-ботови во живо и многу повеќе.

Иднината на онлајн банкарството

Популарноста на мобилното банкарство ја надмина онаа на онлајн банкарството, а вкупниот број на онлајн клиенти е забавен ширум светот. Според Insider Intelligence, мобилното банкарство расте со пет пати поголема стапка од онлајн банкарството, а половина од сите онлајн клиенти се исто така корисници на мобилно банкарство. 

И покрај оваа растечка популарност, некои банки сè уште не ја исполнуваат побарувачката за мобилни задачи, како плаќање сметки, што ги натера да ги туркаат корисниците на онлајн банкарство. Сепак, дури и овој притисок нема да биде доволен за популаризирање на онлајн банкарството бидејќи милениумците и Gen Zers продолжуваат да гравитираат кон мобилниот пазар.

Банките само за дигитални услуги , познати и како необанки, ја редефинираат иднината на банкарството ширум светот. Иако бавниот почеток во САД поради високите регулаторни бариери, неодамнешните случувања и олабавувањето на регулативите сугерираат дека американските необанки се подготвени да полетаат.

Иднината на банките само за дигитални услуги

Софистицираните алатки за мобилно банкарство се главен фактор што го поттикнува стратосферскиот подем на американските необанки – оној што доби поголемо значење во услови на СОВИД-19. Актуелните финансиски институции, необанките и технолошките компании можат да имаат корист од разбирањето точно како водечките необанки ја подигнуваат границата за очекувањата и довербата на клиентите за успешно зголемување на нивните бизниси.

Мобилна апликација Chime Banking + дебит (1)
Chime нуди банкарска сметка „без такси“. 

Chime со седиште во Сан Франциско, најголемата американска необанка, привлече над 7,4 милиони сопственици на сметки до 2019 година и се предвидува оваа бројка да се зголеми на 19,8 милиони во 2024 година. Развојот на повеќе необанки во САД ќе ја подигне свеста за банкарството само за дигитално , и на крајот ќе исчезнат традиционалните банкарски фирми.

Ви се допаѓа тоа што го читате? Кликнете овде за да дознаете повеќе за водечките истражувања за финансиски услуги на Insider Intelligence.

Иднината на банкарската технологија е водена од потрошувачите, особено Gen Zers, кои ја гледаат технологијата како нешто што ги подобрува нивните животи. Вообичаен тренд во банкарската технологија е користење на апликативен програмски интерфејс (API) за да се направат достапни сопственички податоци за секој кој има дозвола од потрошувачот да пристапи до нив.

Апликација Ерика на Банката на Америка
Банките користат вештачка интелигенција за да ја изедначат идентификацијата и автентикацијата на клиентите, а истовремено имитираат вработени во живо преку чет-ботови и гласовни асистенти . 

API може да се користат за да се овозможи мобилната апликација на банката да ги повлекува информациите за сметката на клиентите. Fintechs исто така користеа API технологија за да им овозможат на нивните бизниси да работат, а нивниот успех ги охрабрува конкурентите да развијат свои API-и.

Дополнително, истражувањето на Insider Intelligence од 2020 година на банкарските директори покажа дека 66% веруваат дека новите технологии како блокчејн, вештачката интелигенција (AI) и Интернетот на нештата ( IoT ) ќе имаат најголемо влијание врз банкарството до 2025 година. Според Insider Intelligence,  банките ја истражуваат блокчејн технологијата  со надеж дека ќе ги насочат процесите и ќе ги намалат трошоците.