Во финансиските кругови, изреката „Кешот е крал“ е вообичаена. Имено, колку и да ви изгледа тешко да дизајнирате производ или услуга што ќе стигне до вашата целна група и потенцијални клиенти, со големи напори да развиете бизнис, рекламирање и продажба, доколку немате брзо и ефикасно плаќање за вашите услуги или производи, сите претходни фази го губат значењето

Покрај тоа, неефикасното наплатување може да создаде таканаречени поништени трошоци, или потопени или потонати трошоци, и да го загрози или целосно да го уништи вашиот бизнис.

Како да избегнете потонати трошоци?

Според тоа, како да се осигурате дека вашите клиенти плаќаат за производи или услуги навремено, во согласност со договорот, и дека поради лошата наплата и последователно слабата ликвидност, не создавате дополнителни трошоци со обид да ги наплатите таквите побарувања и да ги претворите, најлош случај, во т.н. потопени трошоци?

За жал, дури и во овој случај, не постои магична формула или магично стапче што би ви овозможило да ги отстраните овие предизвици со еден збор или еден удар. Одговорот е, како и секогаш, во планирањето, контролата и стратегијата што вие како претприемачи секогаш ги имате во фокусот и, доколку е потребно, брзо и одлучно се менувате во согласност со состојбата на вашиот биланс на состојба и / или пазарот.

Кога започнува наплатата?

Наплатата за вашите производи и / или услуги започнува при дизајнирање на понудата, како и кога размислувате што, како и кому да ги понудите вашите услуги и / или производи. Дури и тогаш, треба да размислите како да му овозможите на вашиот клиент едноставно и недвосмислено да биде информиран за конечната цена на вашите услуги и / или производи и условите и начините на плаќање и можните инструменти за плаќање од ваша страна, плаќања од клиенти.

Обидете се да го објасните ризикот од нов клиент со кого немате деловна практика и немате искуство со наплата, со тоа што од јавно достапните податоци ќе утврдите како тој клиент нормално функционира и дали проценувате дека ризикот од неплаќање е висок или има големо влијание врз вашиот бизнис, потоа јасно комуницирајте со нов клиент и побарајте од него да плати или однапред за дел од производите и / или услугите, или со тоа што ќе му издадете фактура за сработеното во помали количини додека деловниот однос е се уште во напредок. Ова ќе ја намали вашата изложеност кон тој клиент и, во случај на доцнење и неплаќање, ќе го прекинете деловниот однос навреме со минимални загуби.

Подобро е да се изгубат клиенти кои не плаќаат на време

Имено, подобро е брзо да ги изгубите клиентите што не плаќаат отколку да ја загрозите сопствената ликвидност и ресурси што би можеле да ги искористите за развој на бизнисот, како и работа со клиенти кои плаќаат, за да ги потрошите на такви клиенти кои не плаќаат.

Вклучете таков механизам во вашите понуди и / или договори за да можете брзо и лесно, во случај на неплаќање, да го прекинете деловниот однос. Во никој случај не дозволувајте фактура што сте ја издале на вашиот клиент и која не е платена на доспевање да се заборави со месеци, па дури и години.

Воспоставете јасни механизми за наплата (издавање фактури, проверка на статусот на наплата, испраќање потсетници за неплатени фактури, испраќање потсетници, проверка на наплата, раскинување договори и деловни соработки).

Кешот е крал!

Само со таква претпазлива и дефинирана процедура за наплата, во која секогаш се фокусирате на фактот колку сте изложени во однос на вашите клиенти, како и како тоа влијае на вашата ликвидност, можно е да планирате редовен бизнис. Не дозволувајте некои од вашите ненаплатени сметки да станат дополнителен трошок или принуден процес на наплата, а во најлош случај, подводен трошок, поради занемарување на наплатата.

Водете се од мислата дека готовината е крал и наплатете ги побарувањата брзо и уште побрзо подмирете ги долговите. Не заборавај! И вие сте нечиј клиент.