© Reuters.  China Swoops in on Canada Oil That's $50 Cheaper Than U.S. Crude

(Блумберг) – Кинеските купувачи на нафта прават нови зделки низ Пацификот.

Со канадската нафта ,која е над 60 проценти поевтина од американскиот репер за нафтениот бренд Западен Тексас и глобалниот маркер Брент, кинеските рафинери се привлечени кон тешката и сурова нафта. Тоа е бидејќи, покрај тоа што е извор на гориво, исто така е богата со битумен – црн остаток кој се користи за изградба на сè и сешто, од патишта до писти и покриви.

Побарувачката на Кина за материјалот се очекува да се зголеми, бидејќи владата на претседателот Кси Џинпинг се фокусира на изградба на инфраструктурата во обид да ја реформира втората по големина економија во светот. Со достапноста на други видови на битуменски масла, како што се намалува аутпутот на Merey во Венецуела, рафинерите на азиската нација се свртуваат кон алтернативни резерви за да го нахранат градежниот бум дома.

Една од нивните опции е канадската сурова нафта, со цени кои се значително пониски, поради зголемувањето на производството од појавата на тесните грла на гасоводот и активностите за одржување го намалуваат капацитетот на рафинериите кај редовните купувачи во американскиот Среден Запад. Во остатокот од светот, нафтата поскапува бидејќи во наредните американски санкции се стега иранскиот извоз и економската криза ги погоди венецуелските пратки. Се зголемуваат стравувањата дека ОПЕК ќе се бори да го олесни дефицитот на снабдувањето.

“Политиката за зголемување на инвестициите во инфраструктурата е врзано за битуменот”, изјави Ли Хаининг, аналитичар и индустриски консултант за SCI99 во провинцијата Шандонг во Кина. “Набавката на е нарушена од мај, туркањето на рафинериите е да се погледне на друго место. Крајот на септември и октомври е традиционално пик сезона за градежни проекти во Кина, побарувачката ќе биде дополнително поддржана “.

Кина купи 1.58 милиони барели канадски суровини во септември, речиси 50 отсто повисоки од 1,05 милиони барели во април, според податоци од групата за следење Кплер шоу.

Со трошењето на кинеската инфраструктура во втората половина на 2018 година, за пет пати е зголемено темпото во првите шест месеци од годината, очекувањата се дека побарувачката за битумен ќе се зголеми, се зголемија и цените на материјалот . Тоа значи дека рафинерите кои го произведуваат остатокот од релативно евтината канадска нафта ќе имаат подобри профитни маржи.

Според американските учесници на пазарот, популарниот тежок канадски избор на попуст за сурова награда за САД WTI порасна на 50 долари. Апсолутната цена на WCS изнесуваше околу 26 долари за барел, во споредба со 83 долари за глобалната референтна сурова нафта Брент.

„Тешка“ побарувачка

Покрај Канада, Кина, исто така, се сврте кон производителите како Бразил за алтернативи, рече WengInn Chin, висок аналитичар на нафтениот пазар и консултант за индустријата во FGE во Сингапур. Побарувачката за тешка сурова нафта е особено висока меѓу независните рафинери на азиската нација, познати како чајници. Податоците на Kpler покажуваат дека канадските пратки до Кина се испорачуваат во североисточните пристаништа, вклучувајќи ги Кингдао и Јантаи, кои им служат на овие намени соодветно.

Додека чајниците се соочуваат со конкуренција од новите мега рафинерии и зголемениот контролен надзор, тие истражуваат стратегии за да останат профитабилни. Со оглед на тоа што компаниите историски се вешти за преработка на тешки суровини или остаток на мазут, тие би можеле да бидат добро позиционирани да профитираат од побарувачката за битумен и поевтина канадска нафта, според истражувањето на Блумберг на три трговци кои учествуваат на пазарот.

“На страната на побарувачката, постојат очекувања за раст на битумот во Кина, како резултат на зголемувањето на трошоците за инфраструктурата”, изјави Софи Ши, аналитичар во индустријата за индустрија во Пекинг, ИХ Маркит. “Традиционалните тешки нафтени пратки се намалуваат на глобално ниво, трговските текови се преобликуваат и се бараат алтернативни за тешки нафтени резерви од земји како што се Канада”.